Hot Now

Utilizarea trendurilor – competență cheie în social media

08 11 2011, Cristi Ariton , Comenteaza, 3.636 afisari

Numeroase anunţuri pentru joburi cu atribuţii în social media conţin o cerinţă aparent simplă dar care ridică probleme serioase. Se cere “abilitatea de a identifica şi instrumenta trenduri relevante”. E frecvent întâlnită în anunţurile din occident dar am găsit un caz şi în România, pe site-ul cariereonline.ro (aici).

În general vorbind, analizând construcţia anunţului, abilităţii de mai sus îi corespunde un set de abilităţi adiacente: de a monitoriza, de a structura eficient informaţiile, de a gândi strategic, de a opera în timp real/util (cu spontaneitate şi creativitate) şi multe altele. Prin urmare, cine se încumetă să îşi asume o asemenea sarcină trebuie să fie capabil să parcurgă întregul process, de la speculaţie şi paradigmă până la măsura concretă de acţiune.

A identifica şi instrumenta trenduri e mai mult o muncă de institut de cercetare decât de om de social media. Intuiesc că prin această cerinţă se are în vedere o accepţiune spontană (neştiinţifica) a trendului, acesta fiind văzut mai degrabă ca o sumă de practici comune reprezentanţilor unui anumit domeniu/sector de activitate, într-un anumit mediu. Conform celor exprimate anterior creşterea comunităţilor de fani prin concursuri de “like” poate fi trendul strategiilor companiilor în mediile virtuale.

Pentru cei care urmăresc să îşi îmbunătăţească în mod riguros abilitatea de a identifica, monitoriza şi folosi trendurile recomand ghidul în 15 paşi propus de specialiştii trendwatching.com. Cred că parcurgerea acestui ghid va lărgi perspectivele celor care folosesc unelte, platforme, aplicaţii pentru monitorizare online (gen radian6, zelist monitor, trendsmap.com, monitter.com, google trends, trendistic.com şi altele).

În loc de concluzie, propun observaţia că practicienii monitorizării trendurilor se împart în două direcţii: una sociologică (curent major, paradigmă, model) şi una ce consideră trend volumul unor preocupări, comportamente şi atitudini ale părţilor implicate în comunicarea online.

Adauga comentariu

Cele mai noi

La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE organizează miercuri, 8 decembrie, între orele 14.00-16.00, o nouă ediție din seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council cu tema: Povești despre date, tehnologie, diversitate, egalitate și incluziune. La această ediție se vor aduce exemple concrete de transformare a afacerii prin tehnologia aliniată la principiile “Diversity Equality and Inclusion” și de instalare […]

Detalii

–          Peste 60% din angajații români care își caută un alt job se consideră subapreciați la locul de muncă actual –          Aproape 19% consideră că și-au îmbunătățit abilitatea de a atrage venituri –          61% s-ar gândi să accepte un loc de muncă în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanță Ediția de toamna a studiului Randstad Workmonitor indică […]

Detalii

Creșterea ratei inflației pune presiune pe majorările salariale bugetate de companiile private din România pentru 2022, estimate anterior în medie la 7%, care ar trebui revizuite în sus cu două – trei puncte procentuale, pentru a compensa erodarea puterii de cumpărare, reiese din a doua parte a studiului PayWell 2021, realizat de PwC România. Majoritatea […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter