Secțiune susținută de

Utilizarea trendurilor – competență cheie în social media

Portal HR \ Actual \ Utilizarea trendurilor – competență cheie în social media

Numeroase anunţuri pentru joburi cu atribuţii în social media conţin o cerinţă aparent simplă dar care ridică probleme serioase. Se cere “abilitatea de a identifica şi instrumenta trenduri relevante”. E frecvent întâlnită în anunţurile din occident dar am găsit un caz şi în România, pe site-ul cariereonline.ro (aici).

În general vorbind, analizând construcţia anunţului, abilităţii de mai sus îi corespunde un set de abilităţi adiacente: de a monitoriza, de a structura eficient informaţiile, de a gândi strategic, de a opera în timp real/util (cu spontaneitate şi creativitate) şi multe altele. Prin urmare, cine se încumetă să îşi asume o asemenea sarcină trebuie să fie capabil să parcurgă întregul process, de la speculaţie şi paradigmă până la măsura concretă de acţiune.

A identifica şi instrumenta trenduri e mai mult o muncă de institut de cercetare decât de om de social media. Intuiesc că prin această cerinţă se are în vedere o accepţiune spontană (neştiinţifica) a trendului, acesta fiind văzut mai degrabă ca o sumă de practici comune reprezentanţilor unui anumit domeniu/sector de activitate, într-un anumit mediu. Conform celor exprimate anterior creşterea comunităţilor de fani prin concursuri de “like” poate fi trendul strategiilor companiilor în mediile virtuale.

Pentru cei care urmăresc să îşi îmbunătăţească în mod riguros abilitatea de a identifica, monitoriza şi folosi trendurile recomand ghidul în 15 paşi propus de specialiştii trendwatching.com. Cred că parcurgerea acestui ghid va lărgi perspectivele celor care folosesc unelte, platforme, aplicaţii pentru monitorizare online (gen radian6, zelist monitor, trendsmap.com, monitter.com, google trends, trendistic.com şi altele).

În loc de concluzie, propun observaţia că practicienii monitorizării trendurilor se împart în două direcţii: una sociologică (curent major, paradigmă, model) şi una ce consideră trend volumul unor preocupări, comportamente şi atitudini ale părţilor implicate în comunicarea online.

Data articol: noiembrie 8, 2011

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam