Hot Now

Utilizarea trendurilor – competență cheie în social media

08 11 2011, Cristi Ariton , Comenteaza, 4.056 afisari

Numeroase anunţuri pentru joburi cu atribuţii în social media conţin o cerinţă aparent simplă dar care ridică probleme serioase. Se cere “abilitatea de a identifica şi instrumenta trenduri relevante”. E frecvent întâlnită în anunţurile din occident dar am găsit un caz şi în România, pe site-ul cariereonline.ro (aici).

În general vorbind, analizând construcţia anunţului, abilităţii de mai sus îi corespunde un set de abilităţi adiacente: de a monitoriza, de a structura eficient informaţiile, de a gândi strategic, de a opera în timp real/util (cu spontaneitate şi creativitate) şi multe altele. Prin urmare, cine se încumetă să îşi asume o asemenea sarcină trebuie să fie capabil să parcurgă întregul process, de la speculaţie şi paradigmă până la măsura concretă de acţiune.

A identifica şi instrumenta trenduri e mai mult o muncă de institut de cercetare decât de om de social media. Intuiesc că prin această cerinţă se are în vedere o accepţiune spontană (neştiinţifica) a trendului, acesta fiind văzut mai degrabă ca o sumă de practici comune reprezentanţilor unui anumit domeniu/sector de activitate, într-un anumit mediu. Conform celor exprimate anterior creşterea comunităţilor de fani prin concursuri de “like” poate fi trendul strategiilor companiilor în mediile virtuale.

Pentru cei care urmăresc să îşi îmbunătăţească în mod riguros abilitatea de a identifica, monitoriza şi folosi trendurile recomand ghidul în 15 paşi propus de specialiştii trendwatching.com. Cred că parcurgerea acestui ghid va lărgi perspectivele celor care folosesc unelte, platforme, aplicaţii pentru monitorizare online (gen radian6, zelist monitor, trendsmap.com, monitter.com, google trends, trendistic.com şi altele).

În loc de concluzie, propun observaţia că practicienii monitorizării trendurilor se împart în două direcţii: una sociologică (curent major, paradigmă, model) şi una ce consideră trend volumul unor preocupări, comportamente şi atitudini ale părţilor implicate în comunicarea online.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]

Detalii

Customer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]

Detalii

91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]

Detalii

Independenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter