Hot Now

10 greșeli pe care să nu le faci pe LinkedIn

17 10 2011, Portal HR , Comenteaza, 11.609 afisari

Deși nu ne putem încă lăuda cu un procent de 90% de angajatori care iși caută candidați prin intermediul LinkedIn (așa cum arată statisticile din afară), fenomenul începe să capete și la noi o aură de normalitate, beneficiile pentru companii și profesioniști fiind incontestabile.

Așadar, dacă ești în căutare de job sau dacă vrei să fii la curent cu ce există pe piață în clipa de fata, o utilizare inspirată și eficientă a LinkedIn-ului iți poate aduce multe informații valoroase. Pe de altă parte, având în vedere vizibilitatea și impactul acțiunilor tale în social media, nu putem niciodata insista suficient pe atributul „inspirat” de care vorbeam mai sus, iar articolul pe care vi-l recomandăm azi evidențiază 1o din greșelile pe care e posibil să le faci pe LinkedIn si care iti afectează imaginea/reputația și contribuie dramatic la o scădere a șanselor de a-ți găsi un job prin intermediul acestei rețele sociale.

Evită, pe cât posibil, să faci următoarele greșelii:

1. Să îi ceri cuiva cu care ai lucrat foarte puțin timp sau care te cunoaște mai degrabă în plan personal decât profesional să te recomande. Ideal, recomandările din profilul tău ar trebui sa fie de la persoane cu care ai lucrat fie în cadrul aceleiași organizații o perioadă de timp suficient de lungă pentru a face concluziile relevante, fie pe proiecte/colaborări consistente și repetate in timp. Desi impresia unui client cu care ai discutat o dată sau de două ori ar putea să te avantajeze, „greutatea” unei astfel de recomandări în profilul tău este aproape inexistentă. În plus, a ruga pe cineva care te cunoaște foarte puțin să te recomande este în sine un abuz și face dovada unei lipse de respect.

2. Să îi scrii unui recrutor/consultant rugându-l să te ajute să iți găsești un job. Abordarea aceasta pornește de la o înțelegere greșită a activității unui recrutor. Ei lucreaza pentru companii, căutând candidați potriviți și nu invers. Sunt foarte puțini cei care fac acest efort în sens invers (fiind vorba de un serviciu plătit pe care îl oferă), astfel încât ai șanse mai mari să ai o primă receptare bună a profilului tău dacă faci dovadă de profesionalism și îl/o contactezi doar pentru a-ți face cunoscut interesul tău pentru o schimbare.

3. Să îi ceri cuiva să te recomande fără să te interesezi înainte care ar putea fi oportunitățile potrivite pentru tine și în zona cărora se află persoana respectivă. Chiar dacă ai in rețeaua ta de contacte pe cineva care lucrează într-o companie interesantă pentru tine, a-i cere direct să te recomande (fără o cercetare în prealabil a joburilor făcute publice sau zonelor profesionale potențial interesante pentru tine) nu are cum să îți crească prea mult șansele de succes în căutarea unui job. E mult mai eficient să contactezi persoana având deja o idee clară despre ce ai putea face în compania respectivă și sugerând care ar putea fi genul de poziții pe care te-ai potrivi.

4. Să îi ceri cuiva să îți dea adresa de mail a unei persoane care nu are această informație făcută publică. Dacă profilul de LinkedIn al unei persoane pe care vrei să o contactezi nu face publică adresa de mail sau alte date de contact, mesajul este evident. E puțin probabil ca un e-mail de la o persoană necunoscută să îi facă plăcere sau să ducă la rezultatele pe care ți le dorești (recomandarea profilului tău mai departe).

5. Să-ți intrebi contactele dacă știu pe cineva într-o anumită organizație. Înainte să pui pe cineva să facă muncă voluntară pentru tine, e mult mai eficient să verifici chiar tu dacă persoana respectivă are printre contacte pe cineva din compania care te intereseaza și să îi trimiți o cerere de „prezentare”.

6. Să trimiți un mesaj către cineva care a lucrat o perioada de timp în compania care te interesează dar care de ceva vreme nu mai este angajat(ă) acolo. Atenție mare la informațiile din profilele de LinkedIn!

7. Să îi ceri cuiva să se uite pe profilul/CV-ul tău și să iți ofere feedback consistent despre ce ar trebui să schimbi/adaugi. Activitatea de redactare a unui CV este un serviciu în sine care consumă resurse (cel puțin de timp). Atenție, deci, cui îi ceri acest lucru.

8. Să trimiți un mesaj folosind o adresare nepoliticoasă sau un nume greșit. Ce șanse crezi că poți avea să primești un răspuns pozitiv la o astfel de greșeală?

9. Să trimiți mesaje cu conținut nepotrivit și cu trimitere directă sau implicită la alte interese decât cele strict profesionale.

Și am adăuga noi:

10. Să-ți postezi profilul în grupuri de LinkedIn al căror scop este discutarea unor subiecte legate de piața muncii și nu vizualizarea de profile de candidați potențiali. Grupurile de LinkedIn sunt o modalitate de informare și o platformă pentru consolidarea unui brand personal online, dar nu și un mediu de publicare a intențiilor tale de a-ți găsi un job nou.

Citește tot articolul What to Avoid on LinkedIn și descoperă cum poți folosi această rețea socială ca să îți susții și nu să îți subminezi procesul de căutare a unui job.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Revista HR Manager împreună cu Humanistic organizează miercuri 8 iulie, între orele 14.00-16.00, evenimentul online „DIGITAL LEARNING ORGANISATION. FAST FORWARD”. Vom afla cum arată și cum construim o strategie de digitalizare a procesului de învățare aplicabilă pentru o organizație care învață în mod constant, și nu doar forțată de împrejurări. Discuțiile despre digitalizarea procesului de învățare […]

Detalii

În cadrul CiscoLive!, eveniment organizat în mediul virtual pentru prima dată, în perioada 16-17 iunie 2020, experții și specialiștii Cisco au explorat modul în care tehnologia va ajuta la modelarea noii normalități pe care o trăim. Această criză a subliniat importanța de a avea tehnologii de infrastructură rezistente și scalabile la nivel global, pentru a […]

Detalii

Jumătate din populația școlară a României nu are acces la ceea ce are în mod obișnuit un copil la oraș: nu are posibilitatea unui program de școală prelungit, nu are acces la programe extrașcolare, are profesori care fac naveta între 2-3 școli, învață în școli neîncălzite și cu WC-ul în curte. Mai mult decât atât, […]

Detalii

Pandemia, la fel ca orice mare criză, este testul angajatorilor puternici, iar ultimele luni au forțat afacerile să iasă din zona lor de confort și să se adapteze pe toate planurile noii normalități. Comunicarea transparentă și clară a devenit rapid piatra de temelie a companiilor progresiste, care au înțeles că atât clienții, cât și potențialii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter