Secțiune susținută de

10 întrebări de pus atunci când recrutezi un manager de comunitate

Portal HR \ Actual \ 10 întrebări de pus atunci când recrutezi un manager de comunitate

Rolul unui manager de comunitate este foarte similar, ca formă, cu rolul unui manager de resurse umane. Discret dar semnificativ, conectat atât cu interiorul cât şi cu exteriorul organizaţiei, mereu gata să îşi demonstreze calitatea de partener strategic pentru afacere, capabil să colaboreze bine cu toate departamentele fără să încalce status-quo-ul acestora, apropiat al raportării şi schimbării.

Cu toate acestea în minte, vă propunem un set de întrebări pentru a cunoaşte mai bine ce fel de candidat pentru poziția de manager de comunitate avem în faţă. Întrebările sunt formulate în aşa fel încât cel care alege să le folosească să se simtă liber în a le schimba/adapta în funcţie de consistența dialogului cu respectivul manager de comunitate.

1)    Care este rolul managerului de comunitate?

2)    Ce oportunităţi pot fi dezvoltate într-o comunitate virtuală?

3)    Care este caracteristică care l-ar face pe cineva eficient/ineficient ca manager de comunitate? Argumentează răspunsul.

4)    Care este diferenţa între fragmentarea conţinutului şi schimbare în managementul unei comunităţi?

5)    Crezi că un manager de comunitate ar trebui să aparţină de un departament anume din cadrul companiei? Dacă da, de care anume? Dacă nu, argumentează răspunsul.

6)    O comunitate se “hrăneşte” sau se “educă”? Ce strategie de conţinut ai folosi?

7)    De ce un manager de comunitate şi nu un software?

8)    Care sunt tipurile principale de membri într-o comunitate virtuală şi de ce e importantă cunoaşterea lor?

9)    În cazul în care am vrea să mutăm membrii dintr-o comunitate în alta, cum ai realiza transferul?

10)  Cum îşi exercită autoritatea un manager de comunitate? Da exemple de câteva situaţii în care ai simţit că autoritatea îţi este ameninţată şi descrie modul cum ai procedat.

Aceste întrebări au rolul de a confirma sau infirma potenţialul unui manager de comunitate în ce priveşte rolul lui ca partener strategic pentru afacere. Ele sunt generale atunci când e nevoie de surprinderea stilului şi viziunii cuiva (întrebări despre rol, oportunităţi, poziţie în cadrul companiei) şi particulare atunci când e important de văzut fineţea cu care un manager de comunitate îşi asumă rolul. Pentru ultimul aspect sunt luate în calcul detalii ca fragmentarea conţinutului, tipologii de utilizatori/membri în comunitate, exercitarea autorităţii, transferul membrilor între comunităţile unei companii.

Este de prisos să amintim că întrebările pentru un manager de comunitate se continuă săptămânal sau în funcţie de planul de raport stabilit de comun acord. Niciun set de întrebări (şi implicit cel de faţă) nu e suficient de bun sau amplu pentru a da măsura rolului şi calităţii unui manager de comunitate.

Data articol: august 7, 2012

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam