Secțiune susținută de

Blogul de companie ca instrument de employer branding

Portal HR \ Actual \ Blogul de companie ca instrument de employer branding

Câştigător al premiului I la secţiunea “cel mai bun blog de companie”, blogul agenţiei Spada Digital ridică o întrebare legitimă: ce caracteristici i-au adus această distincţie? Un răspuns simplu ar găsi explicaţia în faptul că a câştigat premiul I şi la secţiunea Profesional-blog de comunicare. Înainte de a încerca o abordare din exterior a caracteristicilor amintite mai sus se cade să precizăm legătura dintre HR şi blogul de companie.

Din perspectiva HR-ului, blogul este un instrument de comunicare a unor elemente de business sau cultura organizaţională în virtutea cărora:

1) o companie se diferenţiază de concurenţă şi

2) candidaţii valoroşi îşi pot da seama mai bine de potrivirea valorilor dintre ei şi angajator.

Elemente care fac din blogul Spada un model:

1)    Autenticitatea conţinutului şi naturaleţea stilului

Pe blogul Spadă comunicarea este fluenta, naturală, fără inserţii pompoase sau combinaţii rigide  (artificiale) de elemente din vânzări, relaţii publice. Blogul e pentru împrietenire şi nu pentru vânzări servicii.

2)    Utilitatea şi competitivitatea informaţiilor

Conţinutul postat este variat, interesant şi de actualitate. Nu de puţine ori sunt prezente infografice, studii, lincuri cu resurse de top. Blogul oferă şi un produs freemium (posibilitatea de a descărca un ghid de comunicare pe facebook pentru companii).

3)    Continuitatea

Articolele sunt postate regulat, menţinând “stilul Spadă”. Unele interviuri sau articole alcătuite din mai multe părţi sunt publicate în intervale de timp rezonabile.

4)    Relevanţa informaţiilor

Conţinutul postat oferă încredere în Agenţie, reda anvergura preocupărilor şi competentelor angajaţilor ei. Un scurt studiu al cuvintelor cheie folosite prezintă variaţii de la Cannes Lions şi gândire laterală, până la  Csinkszentmihalyi şi marketing online.

5)    Rezultate obţinute

Două premii I obţinute în 2012 la categoriile: cel mai bun blog despre comunicare şi cel mai bun blog de companie. O galerie impresionantă de clienţi de top.

6)    Împuternicirea angajaţilor pentru a scrie pe blog

Mai multe voci, stiluri diferite. Se produce în mod natural o fragmentare a conţinutului (discontentment) care menţine interesul cititorilor. Sunt rare cazurile în care acelaşi autor postează consecutiv două articole (este un capital semnificativ pentru o companie faptul că angajaţii acesteia se simt confortabil într-un spectru conceptual larg rămânând fideli mobilului blogului).

7)    Strategie unitară în ce priveşte administrarea conţinutului postat

Indiferent dacă te afli pe blog, facebook sau Pinterest îţi este uşor să găseşti informaţiile necesare: date de contact, component echipei, serviciile oferite, descrierea firmei. Pe blog comentariile sunt moderate de regulă de către autorul articolului respectiv (autonomie dar şi responsabilitate).

Blogul Spada nu a căzut în capcana altor bloguri de companie care s-au transformat în surse de divertisment ci menţine un echilibru “sănătos” între formă şi fond. E mai degrabă un bliki (o formă de blog colectiv) şi în niciun caz un blog de entertainment organizaţional.

Cele prezentate mai sus construiesc organic pentru Spada un renume de angajator preferat. Relaţia dintre brandul de angajator şi brandul personal al angajaţilor Spada este una de susţinere reciprocă. Cele mai multe articole postate sunt în secţiunea “working@Spada”, angajaţii sunt “champions” pentru firmă şi sunt promovaţi în spaţiul public virtual al agenţiei (pins dedicate pe Pinterest, secţiuni pe blog + legături cu platformele sociale personale).

Spada atrage nu prin mese de ping pong, trotinete sau prânzuri gratuite. Talentele îşi doresc să lucreze aici pentru că e un mediu ce favorizează dimensiunile motivaţionale din Drive (Daniel Pink): autonomy, mastery şi purpose.

Analiza blogului Spada este o recomandare şi o provocare pentru toate companiile, mici sau mari, care vor să comunice propoziţii de valoare prin intermediul blogului, folosindu-se de mult citată “cea mai importantă resursă din organizaţie”.

Data articol: iulie 3, 2012

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam