Secțiune susținută de

Branding online via HR

Portal HR \ Actual \ Branding online via HR

Îmbrăţişarea social media de către HR conturează o nouă sarcină/misiune pe agenda departamentului de resurse umane. Aceasta este evanghelizarea internă a măsurilor şi strategiilor propuse sau adoptate în această direcție. Cu alte cuvinte, specialiştii în resurse umane trebuie să argumenteze necesitatea folosirii unor concepte şi practici care sunt specifice celorlalte departamente din companie (de ex: brand de angajator, recrutare prin campanii de advertoriale, comunicare pe reţelele sociale etc.). Pentru a avea succes în acest demers, HR-ul va trebui să folosească cu acurateţe terminologia fiecărui domeniu cu care se întrepătrunde.

Pornind de la cele de mai sus mi-am analizat preocupările profesionale din ultima perioadă şi am identificat nevoia de training în marketing (în special online branding). Mi-am dat seama că fără îmbunătăţiri serioase în acest domeniu nu voi putea convinge compania de necesitatea alocării unui buget pentru HR în social media, nu voi putea transforma angajaţii în ambasadori ai brandului de angajator. Iar acestea sunt doar două exemple dintr-o paletă foarte largă de inițiative necesare.

Am ales din catalogul PortalHR trei traininguri pentru a acoperi satisfăcător subiectul online brandingului. Acestea sunt grupate sub titlul Online Branding Strategy. Am parcurs primul training care este o introducere în online branding. Durează teoretic 3.5 ore dar cu trimiterile pe care le face ajunge undeva la 8 ore.

Mi-a plăcut pentru că e atent structurat, interactiv, cu informaţii precise expuse într-un limbaj onest. Cel mai mult m-a încântat faptul că aşteptările mi-au fost contrazise. Mă aşteptam la un bombardament de informaţii tehnice dar am primit în schimb un discurs despre filosofia din spatele online brandingului, discurs dens în concepte cheie explicate prin situaţii concrete.

În urmă acestui training am deprins “moduri de a face şi gândi” care mă vor ajuta să fiu coerent şi relevant în racordarea colegilor şi şefilor la noile trenduri HR. Recomand aceste cursuri şi voi continua să postez pe măsură ce parcurg trilogia online brandingului.

Data articol: octombrie 25, 2011

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam