Secțiune susținută de

Cât de importantă este ultima impresie în interviu

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cât de importantă este ultima impresie în interviu

Am vorbit de multe ori până acum pe PortalHR despre importanța primei impresii dar și despre pericolele absolutizării acestei prime impresii atunci când vine vorba de evaluare. Dar, dacă e să fim atenți la detalii, ar trebui să acordăm importană și ultimei impresii, modului în care ne despărțim de cel cu care am stat de vorbă la finalul interviului, ultimele aspecte pe care le discutăm, atitudinea cu care părăsim sala de interviu.

Iată, așadar, ceea ce considerăm noi că este esențial din punctul de vedere al impresiei pe care candidatul vrea să o lase asupra intervievatorului la finalul discuției. Este important să:

1. Păstrezi aceeași atitudine echilibrată pe care ai avut-o și pe parcursul interviului, chiar dacă ai sentimentul că cel din fața ta „nu te-a plăcut” (poate să fie vorba doar de o impresie subiectivă).

2. Nu încerci să aglomerezi la finalul discuției întrebări și/sau adăugiri la cele discutate până la momentul respectiv. Dacă te-ai implicat în discuție și ai răspuns elaborat la întrebările evaluatorului, informațiile pe care încerci să le „strecori” în timp ce dați mâna de „la revedere” au șanse mici să mai aibă un impact pozitiv, ba din contră.

3. Te asiguri că îi mulțumești celui cu care ai stat de vorbă pentru oportunitatea oferită și că îți manifești disponibilitatea de a discuta orice alte detalii suplimentare într-o întâlnire sau discuție telefonică ulterioară.

4. Păstrezi aceeași atitudine deschisă și echilibrată față de celelalte persoane din birou cu care intri în contact. Doar pentru că ești dezamăgit(ă) de rezultatul interviului, nu înseamnă că te poți purta necivilizat.

5. Ai în vedere faptul că nu trebuie să închizi niciodată ușile care ți-au fost deschise. Chiar dacă ești convins(ă) că nu dorești să lucrezi în compania respectivă, este bine să lași mereu loc de „bună ziua”.

6. Respecți termenul agreat împreună cu recrutorul în ceea ce privește primirea unui feedback după interviu. Asta presupune să nu începi să îl/o asaltezi cu telefoane după 2 zile de la finalizarea discuției sau să pui presiune pentru a afla un răspuns „acum”.

Ca recrutori, ce le-ați mai recomanda candidaților pentru o ultimă impresie pozitivă?

Data articol: mai 28, 2015

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam