Hot Now

Cum evaluăm utilitatea rețelelor sociale pentru HR

04 02 2013, Portal HR , Comenteaza, 3.237 afisari

O dilemă mai mult decât utilă, dacă avem în vedere numărul mare al instrumentelor disponibile şi dificultatea cu care sunt găsite adevăratele talente. Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că multe organizaţii au început să integreze canalele social media în procesul de recrutare şi de atragere de noi candidaţi. Studiile pe această temă confirmă această practică care se va menţine şi pe parcursul anului 2013.

Regulile recrutării s-au schimbat de ceva vreme iar rolul persoanelor responsabile cu recrutarea este și de a înţelege şi utiliza rețelele sociale într-un mod cât mai eficient. Ceea ce trebuie reținut, înainte de orice efort de măsurare a impactului acestor practici noi, este faptul că utilizarea dimensiunii sociale în recrutare necesită timp pentru a putea vorbi despre o returnare a investiției prin rezultate vizibile.

Cum pot stabili cei care urmăresc atragerea de  talente noi în organizaţii care instrument sau strategie este cea mai eficientă? Cum se poate măsura efectiv calitatea şi cantitatea candidaţilor găsiţi? La această întrebare a încercat să răspundă Kara Yarnot, director al Centrului de expertiză al talentelor din cadrul companiei SAIC pe parcursul unui webcast organizat de către HCI.

Dacă avem în vedere definiţia rețelelor sociale ca instrument de marketing util pentru o interacţionare cât mai uşoară cu viitorii candidaţi, integrarea acestora cu atenţie în strategia de recrutare este esențială.

În ceea ce privește cea mai bună modalitate de măsurare a utilitații rețelelor sociale, s-a discutat despre cinci paşi de urmat:

1. Alegerea canalelor social media pe baza unor obiective strategice bine stabilite. Selectarea unui plan strategic de recrutare cu ajutorul răspunsurilor la întrebările: cine? ce? unde? sau când? pentru a decide de ce instrumente social media are compania nevoie.

2. Definirea obiectivele dorite pentru social media: brandul de angajator, implicare (engagement), calitate şi viteză. Validarea instrumentelor având în vedere aceste obiective constituie un suport real pentru atingerea lor.

3. Setarea metodele de măsurare pe baza obiectivelor propuse pentru a şti exact ce se urmăreşte

4. Stabilirea resurselor necesare şi utile în acest proces (de timp, umane etc.)

5. Evaluarea şi ajustarea instrumentelor social media prin strângerea datelor găsite, compararea rezultatelor cu obiectivele, evaluarea şi măsurarea lor în funcţie de nevoile reale.

Urmarea paşilor pentru o evaluare efectivă a utilității rețelelor sociale este necesară pentru a putea diagnostica care instrument dă rezultate şi care nu. Mai multe informaţii despre webcast-ul “Cum evaluăm instrumentele social media?” pot fi aflate descărcând prezentarea aici .

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter