Secțiune susținută de

Evaluarea performanţelor angajaţilor în varianta amuzantă

Portal HR \ HR Pedia \ Evaluarea performanţelor angajaţilor în varianta amuzantă

Indiferent că se întâmplă o dată pe an, de două sau poate de mai multe ori – în funcţie de politica şi regulile fiecărei organizaţii – evaluarea periodică a performanţelor este momentul în care managerii “judecă” (sau cel puțin așa pare de cealaltă parte a baricadei) rezultatele angajaților în raport cu postul sau poziția pe care o dețin.

Teoretic, sistemul de evaluare a performanței ar trebui să fie obiectiv și să ofere un feedback realist și corect angajaților cu privire la eforturile depuse pentru bunul mers al organizației, dar și eventualele îmbunătățiri necesare pentru succes individual și, implicit, organizațional.

Ceea ce se întâmplă, de fapt, este că managerul sau persoana însărcinată cu această evaluare încearcă să evalueze performanțele fiecărui angajat în parte, având în vedere, printre altele, o întrebare extrem de utilă: “Ce ai făcut pentru noi în această perioadă?”. Răspunsul la această întrebare se traduce printr-un calificativ sau scor acordat fiecăruia în parte și/sau, în funcție de cutume, fiecărui indicator dintr-o fișă de evaluare adaptată poziției.

Într-o perspectivă amuzantă, iată cum arată un dicţionar al evaluării performanţelor pentru angajaţi (ceea ce gândesc, poate, evaluatorii când dau calificative corecte „din punct de vedere politic”):

Performanță medie: Anhajat nu foarte strălucit

Foarte bine pregătit: Nu a comis greşeli mari până în prezent

Activ (din punct de vedere) social: Bea excesiv

Atitudine hotărâtă: Încăpăţânat

Resursă (Potenţial) nelimitată: Te vom păstra până la data pensionării

Gândire rapidă: Oferă scuze plauzibile pentru greşelile făcute

Se mândreşte cu munca lui: Vanitos

Indiferent la instrucţiuni: Cunoaşte mai multe decât superiorii săi

Riguros: O persoană dezagreabilă/enervantă

Diplomat în relaţia cu managerii: Ştie când să tacă din gură

Tratează problemele dificile într-un mod logic: Găseşte pe altcineva care să îi facă treaba

Un adevărat analist: Complet confuz(ant)

Nu este o persoană care să lucreze la birou: Fără studii superioare (și se vede)

Se exprimă foarte bine: Poate lega două fraze pe o idee

Demonstrează calităţi de leadership: Are o voce stridentă

Conştiincios şi atent: Speriat

Atent la detalii: Un chiţibuşar

Muncitor: De obicei alege o cale dificilă

Competent: Reuşeşte să-şi facă treaba, chiar şi când primeşte ajutor din partea managerului său

Îşi iubeşte jobul: Are nevoie de mai multe sarcini

Fericit: Plătit/Recompensat cu un salariu prea mare

Se consultă des cu managerii: Enervant

Foarte creativ: Găseşte 22 de motive pentru a face orice, mai puţin ce are de făcut

Foloseşte resursele într-un mod corespunzător: Deleagă orice.

Vă invit să descoperiţi şi alte semnificaţii amuzante ale dicţionarului de evaluare a angajaţilor, parcurgând articolul intitulat Job Evaluation Dictionary Joke.

Data articol: iunie 7, 2013

Îmi plac jocurile de cuvinte, sunt pasionată de HR, social media și tehnologie. Vorbesc moderat, însă prefer mai mult să ascult oamenii şi sunt foarte curioasă să descopăr permanent ceva nou. Creativă din fire, pot găsi destul de uşor soluții diferitelor probleme cărora le văd şi partea pozitivă. Cred în oameni şi în puterea lor de a se dezvolta.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam