Evaluarea performanţelor angajaţilor în varianta amuzantă
Indiferent că se întâmplă o dată pe an, de două sau poate de mai multe ori – în funcţie de politica şi regulile fiecărei organizaţii – evaluarea periodică a performanţelor este momentul în care managerii “judecă” (sau cel puțin așa pare de cealaltă parte a baricadei) rezultatele angajaților în raport cu postul sau poziția pe care o dețin.
Teoretic, sistemul de evaluare a performanței ar trebui să fie obiectiv și să ofere un feedback realist și corect angajaților cu privire la eforturile depuse pentru bunul mers al organizației, dar și eventualele îmbunătățiri necesare pentru succes individual și, implicit, organizațional.
Ceea ce se întâmplă, de fapt, este că managerul sau persoana însărcinată cu această evaluare încearcă să evalueze performanțele fiecărui angajat în parte, având în vedere, printre altele, o întrebare extrem de utilă: “Ce ai făcut pentru noi în această perioadă?”. Răspunsul la această întrebare se traduce printr-un calificativ sau scor acordat fiecăruia în parte și/sau, în funcție de cutume, fiecărui indicator dintr-o fișă de evaluare adaptată poziției.
Într-o perspectivă amuzantă, iată cum arată un dicţionar al evaluării performanţelor pentru angajaţi (ceea ce gândesc, poate, evaluatorii când dau calificative corecte „din punct de vedere politic”):
Performanță medie: Anhajat nu foarte strălucit
Foarte bine pregătit: Nu a comis greşeli mari până în prezent
Activ (din punct de vedere) social: Bea excesiv
Atitudine hotărâtă: Încăpăţânat
Resursă (Potenţial) nelimitată: Te vom păstra până la data pensionării
Gândire rapidă: Oferă scuze plauzibile pentru greşelile făcute
Se mândreşte cu munca lui: Vanitos
Indiferent la instrucţiuni: Cunoaşte mai multe decât superiorii săi
Riguros: O persoană dezagreabilă/enervantă
Diplomat în relaţia cu managerii: Ştie când să tacă din gură
Tratează problemele dificile într-un mod logic: Găseşte pe altcineva care să îi facă treaba
Un adevărat analist: Complet confuz(ant)
Nu este o persoană care să lucreze la birou: Fără studii superioare (și se vede)
Se exprimă foarte bine: Poate lega două fraze pe o idee
Demonstrează calităţi de leadership: Are o voce stridentă
Conştiincios şi atent: Speriat
Atent la detalii: Un chiţibuşar
Muncitor: De obicei alege o cale dificilă
Competent: Reuşeşte să-şi facă treaba, chiar şi când primeşte ajutor din partea managerului său
Îşi iubeşte jobul: Are nevoie de mai multe sarcini
Fericit: Plătit/Recompensat cu un salariu prea mare
Se consultă des cu managerii: Enervant
Foarte creativ: Găseşte 22 de motive pentru a face orice, mai puţin ce are de făcut
Foloseşte resursele într-un mod corespunzător: Deleagă orice.
Vă invit să descoperiţi şi alte semnificaţii amuzante ale dicţionarului de evaluare a angajaţilor, parcurgând articolul intitulat Job Evaluation Dictionary Joke.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam