Hot Now

5 abilități esențiale pentru succes profesional în 2020

22 01 2020, Portal HR , Comenteaza, 1.075 afisari

În timp în companii se vorbește din ce în ce mai mult despre transformare digitală, competențele la mare cerere pe piața muncii suferă și ele ajustări. Ritmul este unul foarte rapid și, spune articolul de pe Financial Times pe care vi-l recomandăm azi, este foarte posibil ca acele abilități care erau la mare căutare la începutul lui 2020, să nu mai fie la fel de valoroase la finalul anului.

Soluția? O racordare realistă la cerințele angajatorilor prin menținerea unui contact permanent cu piața muncii. Nu fugiți de recrutori, mergeți la întâlniri cu ei, chiar dacă nu sunteți în căutare activă, studiați anunțurile de joburi și concentrați-vă, în ceea ce faceți, pe abilități transferabile de la o industrie la alta, de la un job la altul.

Revenind la articolul pe care vi-l recomandăm, iată care sunt cele 5 abilități de care veți avea nevoie pentru succes în 2020:

  1. Adaptabilititate – nimic nou aici, doar contextul s-a schimbat. Vorbim despre rapiditatea cu care ne obișnuim cu modalități noi de colaborare, despre disponibilitatea de a face rapid schimbări, de a căuta schimbarea, de înțelege și accepta că modul în care făceam lucrurile până acum nu e neapărat cea mai bună soluție pentru problemele actuale.
  2. Creativitate – articolul se referă aici la creativitatea care funcționează în cele mai neașteptate combinații, în domenii în care tehnologia dictează ritmul, despre creativitatea în colaborarea cu inteligența artificială.
  3. Inteligență emoțională – o abilitate critică în mediile de muncă care trec prin procese de transformare digitală (și nu numai).
  4. Inteligență tehnologică – probabil că, foarte curând, această abilitate va face diferența între performanță și mediocritate. Viitorul pare să fie al celor care, printre altele, vor ști să facă diferența dintre realitate virtuală, inteligență augmentată și inteligență artificială.
  5. Brand personal – articolul vorbește aici despre trecerea de la efortul conștient de dezvoltare personală la cel de a comunica în afară aceste abilități, despre construirea unei imagini coerente, susținută prin performanță concretă.

Citiți tot articolul de pe Financial Times pentru a înțelege mai bine care sunt ingredientele pentru succes profesional în 2020:

Work in the 2020s: 5 essential skills to succeed

Adauga comentariu

Cele mai noi

Investițiile cumulate ale guvernelor și companiilor în îmbunătățirea competențelor și recalificarea forței de muncă ar conduce la  o creștere a  PIB global cu 6,5 trilioane de dolari și ar crea 5,3 milioane de locuri de muncă până în 2030, potrivit raportului “Upskilling for Shared Prosperity”, lansat la Davos de PwC și Forumul Economic Mondial. China […]

Detalii

40% dintre angajați spun că acasă au lucrat mai mult și mai eficient Sondaj Undelucram.ro despre impactul pandemiei asupra angajaților și angajatorilor Marketingul și HR-ul, departamentele cele mai afectate de pandemie O treime dintre companii au făcut disponibilizări 1 din 5 angajați și-a pierdut locul de muncă Persoanele necalificate și cu studii medii – cei […]

Detalii

Modificările recente aduse Codului fiscal vin în sprijinul companiilor, consideră majoritatea respondenților (56%) în cadrul unui sondaj realizat de PwC România, iar facilitatea care va fi aplicată de cele mai multe companii (67%) vizează beneficiile pentru angajații aflați în telemuncă. Astfel, doar 8% dintre participanți au spus că modificările nu le sunt utile, în vreme […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE continuă seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council și organizează marți 26 ianuarie, între orele 15:00-17:30, cu o nouă ediție „Cybsersecurity and Digital Resilience”. Acest webcast explorează în principal modalitățile de asigurare și de menținere a securității cibernetice în această perioadă și în viitorul apropiat, dar și […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter