5 factori care influențează rata de retenție a forței de muncă în companiile din România
Inspire Group și Mercury Research dezvăluie rezultatele ediției 2015 a studiului Most Loved Employers. Studiul constituie un punct de reper pentru toate companiile care își evaluează pe termen lung obiectivele strategiei de employer branding. Pentru realizarea studiului, Inspire Group și Mercury Research au analizat peste 170 de companii din 16 industrii. În panel sunt prezente toate categoriile de vârstă și poziții din România, oferind astfel o analiză obiectivă a pieței de muncă.
Seniorii din departamentele de resurse umane și agențiile de recrutare vor regăsi în Most Loved Employers un instrument util pentru situațiile în care compania are ca obiective creșterea ratei de retenție a angajaților, recrutarea și formarea unui segment specific de personal sau se află în punctul în care lipsa notorietății îngreunează procesul de recrutare.
Conform studiului, candidații fără experiență (entry-level) au așteptări salariale peste 1,400 de lei, în timp ce 40% dintre cei intervievați s-ar angaja pentru un salariu lunar de peste 1,500 de lei. O companie care activează într-unul dintre domeniile construcții, audit & consultanță sau agricultură va trebui să dea dovadă de mai multă creativitate în programele de recrutare pentru că cele 3 domenii au o notorietate foarte scăzută în rândul oricărui candidat, indiferent de nivel. Fără să își propună să analizeze doar clasamente, în plan secundar, Most Loved Employers oferă un top al celor mai cunoscuți angajatori și al celor mai atractive companii din perspectiva candidaților.
Notorietatea și atractivitatea ca influențatori
Angajatori cunoscuți
Most Loved Employers poziționează în topul restrâns al celor mai cunoscuți angajatori de pe piața locală companiile RCS/RDS, Kaufland și Avon Cosmetics România, Lidl și Orange România, Vodafone România, McDonald’s România, Carrefour România, Telekom România, FAN Courier.
Angajatori doriți
Google România, Microsoft România, Mercedes – Benz România, BMW Group, Deloitte România, Dell, IBM România, SAP România, Porsche Finance Group România, Continental AG sunt companiile unde mai mult de 50% dintre respondenți și-ar dori să își construiască o carieră.
Studiul indică domeniile cu cel mai mare grad de notorietate în rândul publicului analizat: FMCG, Retail, Telecomunicații și Financiar, la polul opus situându-se construcțiile, audit & consultanță și agricultură. 73% dintre respondenți și-ar dori să lucreze în domeniul IT, urmat de un procent de 68% pentru auto și de 54% pentru energie și industrie. În termeni de atractivitate, cel mai mult teren au pierdut industriile FMCG, Retail și Agricultură, înregistrând scăderi de până la 13% în 2015 vs. 2013
Retenția angajaților
Angajatorii care doresc să acceseze studiul Most Loved Employers primesc informații relevante despre factorii care determină forța de muncă să se angajeze sau să opteze să plece la o altă companie. În fruntea clasamentului este salariul, urmat de siguranța jobului și obligațiile contractuale ale angajatorului. O creștere salarială de 37% i-ar face pe angajați să își schimbe locul de muncă, în timp ce o serie de beneficii importante precum bonusurile de performanță, al 13-lea salariu, tichetele de masă, asigurarea prânzului sau timpul de lucru flexibil pot influența decizia acestora de a se angaja sau de a rămâne într-o companie.
Potrivit rezultatelor studiului, candidații preferă să comunice online cu viitorul angajator. În procesul de căutare a unui job, internetul este folosit de forța de muncă pentru a accesa atât site-uri de joburi, cât și site-ul de prezentare al companiilor angajatoare atractive.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam