Hot Now

5 motive pentru care angajarea nu a avut succes

12 03 2013, Career Advisor , Comenteaza, 3.385 afisari

Un proces de recrutare poate fi considerat de succes în momentul în care candidatul angajat începe să livreze rezultatele așteptate și continuă să facă acest lucru pe o perioadă suficient de lungă de timp pentru a amortiza astfel și cheltuielile procesului de recrutare, induction și training. Odată parcurse toate etapele recrutării, intervievatorul (cel mai adesea managerul pentru departamentul căruia s-a derulat procesul de recrutare) decide care este persoana cea mai potrivită pentru organizaţia în cauză şi face demersurile necesare pentru angajarea acesteia.

Deși senzația la finalul unui proces de recrutare care se încheie cu o angajare este aceea că „problemele s-au terminat”, studiile derulate pe acest subiect sunt de altă părere.

Astfel, potrivit unui astfel de studiu organizat de Leadership IQ, 46% dintre noile angajări vor eşua în primele 18 luni, în vreme ce doar 19% vor avea succes. Surprinzător sau nu, rezultatele nu sunt consecința lipsei abilităţilor tehnice, ci ale celor interpersonale, ele fiind principala cauză de incompatibilitate cu noua funcţie.

Principalele 5 motive pentru care o nouă angajare nu are succes sunt:

1. Lipsa abilităților de coaching (26%), cele cu ajutorul cărora se primeşte, acceptă şi este implementat un feedback primit de la manager, colegi, clienţi sau alte persoane.

2. Inteligenţa emoţională insuficient dezvoltată (23%), ea reprezentând abilitatea sau capacitatea de a înţelege şi a gestiona propriile emoţii,  dar şi pe ale celorlaţi.

3. Nivelul insuficient de motivație (17%), acea forţă lăuntrică necesară pentru a atinge un anumit potenţial şi a performa la job.

4. Lacunele de caracter (15%), mai precis atitudinea şi personalitatea necesare pentru acel job, dar şi pentru armonizarea cu și în mediul de lucru.

5. Lipsa competenţele tehnice (11%) necesare pentru a putea îndeplini (teoretic) sarcinile jobului respectiv.

Chiar dacă acest studiu a fost realizat în urmă cu câţiva ani, este interesat de avut în vedere numărul de participanţi: 5,257 manageri din 312 business-uri care au reuşit să angajeze peste 20,000 angajaţi în acea perioadă. Studiul merită atenţia recrutorilor şi persoanelor însărcinate cu procesul de recrutare, deoarece multe din concluzii sunt aplicabile şi astăzi.

Studiul aduce din nou în discuţie subiectul culturii organizaţionale şi susține importanța definirii ei exacte, deoarece acesta pare să fie elementul definitoriu pentru orice angajare de succes. Lipsa unei culturi organizaţionale coerente, a unui sistem propriu de valori şi credinţe și/sau definirea brandului de angajator se numără printre cele mai importante cauze pentru care noile angajări nu au succes. Compatibilitatea dintre noul angajat şi cultura organizaţională este una esenţială în procesele de recrutare, iar acest aspect trebuie avut în vedere pentru a se evita reluarea căutărilor și risipa de resurse.

Vă lăsăm să aflaţi mai multe despre rezultatele studiului, citind tot articolul Top 5 Reasons for New Hire Failure.

Adauga comentariu

Cele mai noi

În acest an, training session-urile se axează atât pe dezvoltarea personală, cât și pe cea profesională. Deoarece adaptabilitatea reprezintă una dintre cele mai importante și căutate abilități soft, anul acesta ne-am adaptat și noi! Evenimentul se va desfășura în mediul online astfel ești la un click distantă de o saptamână gratuita în care vei avea […]

Detalii

Legislația privind prevenirea și sancționarea discriminărilor și cea privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați au fost modificate de un act normativ ce se aplică de luni. Astfel, de-acum e considerată formă de discriminare și hărțuirea morală la locul de muncă, salariații hărțuiți putând fi despăgubiți, în urma deciziei unei instanțe […]

Detalii

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter