Secțiune susținută de

5 povești de impact pentru programul de integrare

Portal HR \ HR Pedia \ 5 povești de impact pentru programul de integrare

Deși la prima vedere poate părea o pierdere de timp, un program bine pus la punct de induction/onboarding (orientare) se poate dovedi a fi diferența semnificativă dintre succes și eșec, succesul proiectului de recrutare sau eșecul strategiei de management al talentelor. Performanța celui proaspăt angajat nu depinde în exclusivitate de profilul său de competență și dovezile anterioare de performanță, organizația jucând un rol esențial în asigurarea mediului optim în care rezultatele așteptate devin realitate.

Din acest punct de vedere, credem că orice proces de integrare trebuie în permanență modificat și adaptat având în vedere noile descoperiri din sfera motivațională dar și contextul specific al mediului de business, în continuă schimbare. Acesta este și motivul pentru care ne-a atras atenția articolul de pe ERE pe care vi-l recomandăm azi.

Practic, în prezentarea complexă de care ar trebui să beneficieze proaspătul angajat în primele zile la noul loc de muncă, un rol esențial îl joacă mesajele (directe sau subînțelese) pe care organizația i le transmite. David Lee, autorul articolului, merge un pas mai departe și consideră că este important ca „poveștile” despre organizație transmise prin intermediul acestui proces să contribuie la consolidarea sentimentului de mândrie a noului coleg având în vedere oportunitatea care i se oferă.

Cum comunici mândrie într-un program de integrare? Construind povești relevante pe câteva teme cu impact garantat:

1. Motivele pentru care serviciile sau produsele pe care le oferă organizația sunt atât de bune.

2. Modul în care produsul/serviciul oferit de companie aduce o difernță semnificativă în viețile personale sau profesionale ale clienților.

3. Lucrurile bune/valoroase pe care organizația le face pentru comunitatea locală (aici intervine conceptul de social responsibility).

4. Exemple de angajați care performează la nivele extraordinare și care oferă astfel clienților un serviciu/produs de excepție.

5. Integritatea, respectul față de oameni și nivelul înalt de competență profesională care se fac simțite în managementul companiei.

Dacă aveți nevoie de exemple concrete despre cum pot fi folosite aceste teme în redarea unor povești utile în procesul de integrare, citiți tot articolul 5 Kinds of Stories to Tell During Onboarding. Povestea despre integritate este un caz cât se poate de real, în vreme ce modalitățile practice prin care aceste teme își pot face loc de mâine în procedura voastră de induction sunt, în opinia noastră, de aplicat și transformat într-un mod de lucru pe termen lung (utilitatea lor pentru construirea brandului de angajator fiind cât se poate de evidentă).

Data articol: martie 27, 2012

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam