Hot Now

64% dintre companii pregătesc noi măsuri de siguranță pentru a reporni activitatea, iar 47% vor să aplice permanent munca de acasă

06 05 2020, Portal HR , Comenteaza, 340 afisari

Aproape două treimi (64%) dintre companiile chestionate la nivel global pregătesc noi măsuri de siguranță a angajaților pentru a putea reveni la locurile de muncă, arată cea mai recentă ediție a sondajului global PwC COVID-19 CFO Pulse, din 28 aprilie. În acest context, 55% dintre respondenți spun că vor să reconfigureze spațiile de lucru pentru a permite distanțarea fizică și 22% vor să-și reducă suprafața birourilor.

”Majoritatea companiilor au depășit faza de reacție pe termen scurt față de criza generată de COVID-19, în care s-au concentrat prioritar asupra rezolvării problemelor imediate: siguranța angajaților și supraviețuirea afacerii. Acum trebuie să se gândească cum stabilizează activitatea pentru a funcționa în noua normalitate.  O componentă esențială a acestor planuri o reprezintă redeschiderea birourilor, fabricilor și a altor spații de lucru. Din acest motiv, primele două măsuri avute în vedere sunt siguranța la locul de muncă și reconfigurarea spațiilor pentru a asigura distanțarea”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner al PwC România.

În noul context, 47% dintre companii intenționează să introducă permanent munca de acasă pentru rolurile care permit acest lucru, 46% vor să accelereze automatizarea și să introducă noi moduri de lucru și 44% să programeze munca în ture pentru a diminua expunerea.

În ceea ce privește impactul COVID-19 asupra afacerilor, nivelul de îngrijorare a rămas constant cu ediția anterioară a sondajului, 70% dintre liderii de finanțe arătând căsunt foarte preocupați de acest lucru și majoritatea (80%) așteaptă o scădere a veniturilor și profitului.

Din perspectiva industriei, directorii financiari ai companiilor de retail sunt cei mai îngrijorați (75%), din cauza reducerii încrederii consumatorilor, dar și a puterii de cumpărare, ca urmare a scăderii veniturilor. Cel mai scăzut nivel de îngrijorare cu privire la impactul potențial asupra afacerilor a fost raportat de liderii de finanțe din energie, utilități și resurse (57%).

Ponderea respondenților care consideră că organizația lor ar putea reveni la activitatea obișnuită („business as usual”) în termen de trei luni, în cazul în care criza ar fi încheiată astăzi, a scăzut la 49% de la 56% în ediția anterioară a sondajului.

Alte concluzii ale sondajului

  • Principala prioritate a liderilor de finanțe este ținerea sub control a cheltuielilor. Astfel, ponderea celor care iau  în considerare măsuri de reducere a costurilor a crescut la 82%, de la 77% în ediția anterioară.
  • În topul preocupărilor directorilor financiari se află recesiunea globală (69%), impactul financiar asupra operațiunilor companiei (67%) și reducerea consumului (58%, în creștere de la 39% în studiul anterior).
  • Respondenții din sectorul financiar sunt cei mai preocupați de recesiune (74%) și impactul financiar (72%).
  • Cei mai pesimiști CFO sunt cei din Irlanda, 98% așteptându-se la scăderi ale afacerilor. Chiar și în țările cu o perspectivă mai optimistă, directorii financiari se așteaptă la reduceri ale veniturilor: Elveția (80%), Danemarca (73%) și Germania (66%).
  • La nivel de industrii, liderii de finanțe din servicii financiare (86%), industria manufacturieră și auto (86%) și retailul (80%) au cea mai mare pondere de CFO care estimează scăderea veniturilor.
  • Aproximativ jumătate dintre directorii financiari spun că vor acorda prioritate dezvoltării opțiunilor alternative de aprovizionare (52%), înțelegerii stării financiare și operaționale a furnizorilor lor (50%) și schimbării clauzelor contractuale (42%).
  •  56% intenționează să includă impactul  în situațiile financiare.

Sondajul a fost realizat în data de 28 aprilie în rândul a 871 de directori financiari  din 24 de țări: Armenia, Azerbaidjan, Brazilia, Cipru, Danemarca, Franța, Germania, Irlanda, Japonia, Kazahstan, Malta, Mexic, Orientul Mijlociu, Olanda, Filipine, Portugalia, Singapore, Slovacia, Suedia, Elveția, Thailanda, Turcia, SUA și Vietnam.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Beneficiile non-financiare precum programul flexibil, lucrul de acasă și siguranța locului de muncă sunt unele dintre cele mai puternice instrumente ale angajatorilor pentru a atrage și reține talentele în organizația lor, potrivit ediției cu numărul 20 a Studiului Randstad Employer Brand, unde România a fost prezentă pentru al doilea an consecutiv. În contextul schimbărilor generate […]

Detalii

Cum ar trebui să abordeze universitatea ta competiția în prezent și pe termen lung? Participă la evenimentul online gratuit, organizat de Access MBA pe 6 iulie. Discută, în cadrul unor conferințe video, cu reprezentanții școlilor de afaceri de top pentru a găsi școala la care visezi și demonstrează-ți abilitățile pentru admitere. În articolul său recent […]

Detalii

Performaceway, divizia de business a Grupului Yourway, adaugă în portofoliu său un nou serviciu, FIT YourSelf, de reconversie profesională destinat celor care își doresc o nouă direcție în carieră. Ca urmare a contextului socio-economic rezultat în urma pandemiei și care a afectat numeroase afaceri și, implicit, resursa umană, Performanceway a creat un nou program, FIT […]

Detalii

Revista HR Manager împreună cu Humanistic organizează joi 4 iunie, între orele 14.00–16.00, a doua ediție a evenimentului online „FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA DIGITALĂ”, în cadrul căruia se va discuta despre un viitor sustenabil, un alt fel de viitor unde managerul HR are șansa de a contribui decisiv sub presiunea cifrelor și a rezultatelor. Discuțiile se vor […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter