Hot Now

64% dintre companii pregătesc noi măsuri de siguranță pentru a reporni activitatea, iar 47% vor să aplice permanent munca de acasă

06 05 2020, Portal HR , Comenteaza, 874 afisari

Aproape două treimi (64%) dintre companiile chestionate la nivel global pregătesc noi măsuri de siguranță a angajaților pentru a putea reveni la locurile de muncă, arată cea mai recentă ediție a sondajului global PwC COVID-19 CFO Pulse, din 28 aprilie. În acest context, 55% dintre respondenți spun că vor să reconfigureze spațiile de lucru pentru a permite distanțarea fizică și 22% vor să-și reducă suprafața birourilor.

”Majoritatea companiilor au depășit faza de reacție pe termen scurt față de criza generată de COVID-19, în care s-au concentrat prioritar asupra rezolvării problemelor imediate: siguranța angajaților și supraviețuirea afacerii. Acum trebuie să se gândească cum stabilizează activitatea pentru a funcționa în noua normalitate.  O componentă esențială a acestor planuri o reprezintă redeschiderea birourilor, fabricilor și a altor spații de lucru. Din acest motiv, primele două măsuri avute în vedere sunt siguranța la locul de muncă și reconfigurarea spațiilor pentru a asigura distanțarea”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner al PwC România.

În noul context, 47% dintre companii intenționează să introducă permanent munca de acasă pentru rolurile care permit acest lucru, 46% vor să accelereze automatizarea și să introducă noi moduri de lucru și 44% să programeze munca în ture pentru a diminua expunerea.

În ceea ce privește impactul COVID-19 asupra afacerilor, nivelul de îngrijorare a rămas constant cu ediția anterioară a sondajului, 70% dintre liderii de finanțe arătând căsunt foarte preocupați de acest lucru și majoritatea (80%) așteaptă o scădere a veniturilor și profitului.

Din perspectiva industriei, directorii financiari ai companiilor de retail sunt cei mai îngrijorați (75%), din cauza reducerii încrederii consumatorilor, dar și a puterii de cumpărare, ca urmare a scăderii veniturilor. Cel mai scăzut nivel de îngrijorare cu privire la impactul potențial asupra afacerilor a fost raportat de liderii de finanțe din energie, utilități și resurse (57%).

Ponderea respondenților care consideră că organizația lor ar putea reveni la activitatea obișnuită („business as usual”) în termen de trei luni, în cazul în care criza ar fi încheiată astăzi, a scăzut la 49% de la 56% în ediția anterioară a sondajului.

Alte concluzii ale sondajului

  • Principala prioritate a liderilor de finanțe este ținerea sub control a cheltuielilor. Astfel, ponderea celor care iau  în considerare măsuri de reducere a costurilor a crescut la 82%, de la 77% în ediția anterioară.
  • În topul preocupărilor directorilor financiari se află recesiunea globală (69%), impactul financiar asupra operațiunilor companiei (67%) și reducerea consumului (58%, în creștere de la 39% în studiul anterior).
  • Respondenții din sectorul financiar sunt cei mai preocupați de recesiune (74%) și impactul financiar (72%).
  • Cei mai pesimiști CFO sunt cei din Irlanda, 98% așteptându-se la scăderi ale afacerilor. Chiar și în țările cu o perspectivă mai optimistă, directorii financiari se așteaptă la reduceri ale veniturilor: Elveția (80%), Danemarca (73%) și Germania (66%).
  • La nivel de industrii, liderii de finanțe din servicii financiare (86%), industria manufacturieră și auto (86%) și retailul (80%) au cea mai mare pondere de CFO care estimează scăderea veniturilor.
  • Aproximativ jumătate dintre directorii financiari spun că vor acorda prioritate dezvoltării opțiunilor alternative de aprovizionare (52%), înțelegerii stării financiare și operaționale a furnizorilor lor (50%) și schimbării clauzelor contractuale (42%).
  •  56% intenționează să includă impactul  în situațiile financiare.

Sondajul a fost realizat în data de 28 aprilie în rândul a 871 de directori financiari  din 24 de țări: Armenia, Azerbaidjan, Brazilia, Cipru, Danemarca, Franța, Germania, Irlanda, Japonia, Kazahstan, Malta, Mexic, Orientul Mijlociu, Olanda, Filipine, Portugalia, Singapore, Slovacia, Suedia, Elveția, Thailanda, Turcia, SUA și Vietnam.

Adauga comentariu

Cele mai noi

PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o nouă schimbare în cadrul echipei locale de management, prin numirea lui Vlad Vlădescu în funcția de East Balkans Snacks Marketing Manager. „Sunt încântat să preiau acest rol și să lucrez în continuare cu echipa noastră talentată pentru a dezvolta strategii care să creeze […]

Detalii

Astăzi, pe o piață din ce în ce mai competitivă, brandul de angajator joacă un rol strategic în promovarea și poziționarea companiilor, dar și în atragerea de talente noi și păstrarea angajaților valoroși actuali. Pe 5 aprilie, Employer Branding Conference 2023, cel mai important eveniment de profil din România, oferă profesioniștilor din HR oportunitatea de […]

Detalii

Discuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]

Detalii

BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter