Inteligența artificială generativă și alte tehnologii care evoluează accelerat anunță un viitor nou și îndrăzneț pentru afaceri, pe măsură ce lumea fizică și cea digitală devin inevitabil conectate, se arată în cel mai recent studiu Accenture, Technology Vision 2023.
Studiul Accenture Technology Vision 2023, „When Atoms Meet Bits: The Foundations of Our New Reality”, explorează tendințele în materie de tehnologie care stau la baza convergenței dintre lumea fizică și cea digitală, în timp ce companiile caută să accelereze reinventarea organizațiilor.
„Următorul deceniu va fi definit de trei mega tendințe în domeniul tehnologiei – cloud, metaverse și AI – care, împreună, vor elimina distanța dintre lumea digitală și cea fizică„, a declarat Paul Daugherty, director executiv al Accenture Technology. „În timp ce inteligența artificială generativă va avea un impact tot mai mare, liderii trebuie să se implice pentru a realiza toate aceste promisiuni, deoarece vor fi necesare investiții semnificative în date, oameni și personalizarea modelelor de bază pentru a răspunde nevoilor unice ale organizațiilor„.
Ascensiunea spectaculoasă a ChatGPT a atras atenția întregii lumi asupra puterii inteligenței artificiale generative de a spori capacitățile umane. Accenture estimează că până la 40% din toate orele de lucru vor fi susținute sau completate de inteligența artificială bazată pe limbaj.
În 19 industrii, Accenture estimează că activitățile lingvistice reprezintă 62% din timpul total de lucru al angajaților, iar majoritatea (65%) acestui timp poate fi transformat în activități mai productive (prin augmentare și automatizare).
În rândul liderilor de afaceri, 98% dintre respondenți sunt de acord că modelele de bază ale AI vor juca un rol important în strategiile organizației lor în următorii trei până la cinci ani.
Aplicațiile de inteligență artificială generativă depind de oameni care să le ghideze pe baza experienței, percepției și expertizei umane. Acesta este motivul pentru care liderii vor investi mai mult în competențe și în evoluția afacerii, mai degrabă decât în tehnologia în sine. Pentru fiecare dolar cheltuit pe noi sisteme, economiștii estimează că sunt necesari alți 9 dolari pentru a pregăti oamenii să lucreze cu sisteme mai complexe din punct de vedere cognitiv.
Raportul Accenture Technology Vision 2023 identifică patru tendințe care sunt esențiale pentru deblocarea acestei noi realități comune:
Bazându-se pe ani de cercetare și pe activitate pentru clienți, Accenture a înființat Centrul de excelență pentru inteligență artificială generativă și modele lingvistice mari (LLM), care reunește 1.600 de profesioniști dedicați inteligenței artificiale generative și valorifică experiența și profunzimea a peste 40.000 de profesioniști în domeniul inteligenței artificiale și al datelor din cadrul Accenture. Pentru a-i îndruma și informa pe liderii de afaceri, Accenture a publicat „A New Era of Generative AI for Everyone”, un studiu aprofundat al inteligenței artificiale generative/LLM, care oferă informații practice despre modul în care liderii pot utiliza cel mai bine această tehnologie perturbatoare.
Timp de 23 de ani, Accenture a aruncat o privire obiectivă asupra peisajului companiilor pentru a identifica tendințele tehnologice cu cea mai mare probabilitate de a perturba afacerile și industriile.
Pentru mai multe informații despre raportul din acest an, vizitați www.accenture.com/technologyvision sau urmăriți conversația pe Twitter cu #TechVision.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii