Află mai multe despre ceilalți folosind metoda lui Sherlock Holmes
Dacă s-ar inventa o metodă prin care să îți dai seama încă din primele momente când stai de vorbă cu cineva cum este persoana respectivă, ce „bagaj” emoțional și nu numai poartă în spate, ce interese și ce motivații are, cu siguranță că inventatorul ar deveni unul dintre cei mai bogați oameni din lume într-un timp foarte scurt.
Ca recrutor, imaginează-ți cum ar fi să poți să „citești” oamenii ca Sherlock Holmes. 🙂 Iată un exemplu:
Cum ar fi să putem face asta când ne uităm la candidatul care stă în fața noastră? Dincolo de glumă, capacitatea de a-i „citi” pe ceilalți este utilă tuturor celor care interacționează zilnic cu alți oameni la locul de muncă (chiar dacă responsabilitățile postului nu implică în mod necesar munca în echipă sau contactul cu clienți/furnizori externi).
E firesc, așadar, să ne punem problema dacă genul acesta de exercițiu de deducție practicat de un personaj fictiv are măcar un grăunte de adevăr. Cei de la Time Magazine au făcut mai mult decât să-și pună această întrebare, au discutat despre această posibilitate cu Sam Gosling, psiholog și autor al cărții Snoop: What Your Stuff Says About You.
Citind interviul cu el veți avea ocazia să aflați: ce funcționează de fapt (și ce nu funcționează) atunci când îi evaluăm pe ceilalți, cum să obținem o primă impresie mai exactă, ce poți afla despre cineva văzând biroul sau casa acestuia, ce poți descoperi despre o persoană pe baza informațiilor din profilul de Facebook etc.
Citiți tot articolul How to Read People Like Sherlock Holmes: 4 Insights From Research, vă garantăm că va deveni util în evaluările pe care le aveți de făcut.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam