Hot Now

Anunt angajare: va rugam RT!

02 03 2011, Portal HR , 2 comentarii, 8.015 afisari

Cand se pune problema elaborarii unei strategii de recrutare prin platforme sociale, cel mai adesea se vorbeste despre Facebook si site-uri de recrutare optimizate pentru accesul mobil, dar mai putin despre Twitter. Impresia noastra este ca acest lucru se intampla nu pentru ca aceasta este mai putin important ci pentru ca, la prima vedere, pare sa fie mai putin „user-friendly” decat Facebook.

Un lucru este de lamurit inca de la inceput: Facebook si Twitter sunt complementare ca modalitati de comunicare si solicita ca atare in mod diferit efortul de „branduire” al companiei care se decide sa le foloseasca.

Articolul de pe ERE pe care vi-l recomandam azi ne-a atras atentia tocmai pentru ca incearca (si reuseste) sa clarifice cateva din aspectele esentiale pentru intelegerea utilitatii si utilizarii Twitter-ului in efortul de recrutare.

Iata cateva din ideile care ne-au atras atentia si care merita retinute pentru orice efort de comunicare prin intermediul acestei platforme sociale:

1. Comunicarea unui anunt de recrutare pe Twitter are sanse mari sa atraga aplicatii doar in masura in care acesta este preluat de cati mai multi „urmaritori”. In limbajul specific, este vorba despre RT (Re-Tweet). Implicit, aici intervine o alta provocare: cum sa te asiguri ca ai o masa suficient de mare de urmaritori interesati de mesajele tale (si mai cu seama de joburile pe care le faci publice ca organizatie).

2. Nivelul de penetrare al Twitter-ului in Romania este considerabil mai mic decat cel al Facebook-ului. Aici puteti gasi o harta cu mai multe detalii. Cat despre profilul celui care foloseste Twitter in Romania, acesta pare sa arate asa (stabilit in urma studiului RoTwitterSurvey 2010):

– 66% dintre utilizatorii de Twitter din Romania sunt de sex masculin
– 83% au varste cuprinse intre 18 si 35 de ani
> 40% lucreaza in domenii online related (publishing, dezvoltare, comert etc.)
78% au cont personal (19% personal + companie)
~60% si-au facut cont in 2009
– ~30% folosesc o aplicatie pentru a posta pe Twitter
46% acceseaza Twitter si de pe telefonul mobil

(sursa: Refresh.ro)

Astfel, sansele diseminarii unui anunt de recrutare pe Twitter par sa creasca direct proportional cu relevanta sa pentru acest profil de audienta.

Mai mult, vizibilitatea anuntului va fi crescuta in masura in care mesajul include si ceea ce in jargonul Twitter se numeste Hashtag (#). Mai specific, pentru joburi este recomandata utilizarea #JobPeNet. Mai multe detalii puteti afla aici.

3. Daca articolul de pe ERE (care face o analiza a utilizarii Twitter-ului in Statele Unite) mentioneaza faptul ca 71% din mesajele de pe Twitter nu beneficiaza de nicio reactie, in vreme ce doar 6% sunt RT-uite, ne intrebam care este ponderea la noi. Ceea ce este insa evident e ca multe anunturi de joburi sunt aruncate in „eter” si raman necunoscute. Un motiv in plus pentru care folosirea Twitter-ului in recrutare poate sa aduca frustrare.

4. Un numar mare de „urmaritori” nu iti garanteaza un RT, dar iti poti creste sansele ca mesajul de angajare al organizatiei tale sa fie transmis mai departe daca folosesti anumite cuvinte. Iata si o lista de 20 de astfel de cuvinte care pot face diferenta intre un mesaj invizibil si unul RT-uit de mai multe ori.

5. Conteaza mult si ora la care pui un anunt pe Twitter. Expertii in domeniu arata ca iti cresti sansele sa devina vizibil daca il pui dimineata.

6. Corelatia dintre numarul de „urmaritori” si cel de RT-uri este foarte mica. De fapt, conteaza mai degraba aspecte precum: scurtimea mesajului (13 cuvinte, 69 de caractere), un limbaj relaxat (a se citi amuzant) si o nota personala.

Concluzia care ne-a atras atentia este ca cele mai mari sanse ca un anunt de angajare sa fie RT sunt ca el sa fie „aruncat” pe Twitter de angajati sau de un recrutor, nicidecum de o entitate abstracta sub numele unei companii. In plus, linkul catre descrierea jobului e util dar insuficient, in vreme ce rugamintea de RT (Re-Tweet) face adesea minuni.

Citeste tot articolul Tweet This de pe ERE pentru si mai multe idei pentru o „imprietenire” fireasca a recrutarii cu Twitter-ul.

Comentarii (2)
  1. Cristi Ariton spune:

    Cred ca succesul unei campanii de recrutare pe twitter depinde de efortul depus. Daca doar arunci niste tweet-uri si astepti sa ti se umple mailul de aplicatii va mai trebui sa astepti si succesul…
    Mie imi place ideea socializarii ofertelor de job/anunturilor pe twitter. Am intalnit cateva hashtagchat-uri care pur si simplu discutau job descriptionul, discutau aspecte legate de jobul anuntat, citau persoane sa intre in discutie, etc.
    Dincolo de toate, sa fie cat mai multe anunturi postate in SM!

  2. George Badina spune:

    Consider ca retelele sociale nu ar trebuii folosite mai mult pentru propagarea anuntului de angajare cat mai ales pentru a stabilii relatii cu publicul si a identifica potentiali angajati. Consider ca trebuie stabilit un dialog fiindca acesta este esenta retelelor sociale; altfel ar fi doar site-uri.

    Intrebarea ramane daca recrutarea prin dialog poate fi aplicata pentru toate categoriile de recrutari…

    Am observat ca pe Twitter utilizatorii isi fac cont pentru a impartasii interesele lor cu celilalti (de observat ca nu prea avem hastag-uri bine conturate si arhi-cunoscute). Nu stiu daca acest lucru este valabil pentru majoritatea utilizatorilor. Pe Facebook insa, grupurile si paginile de interes atrag pasionatii. Profilele sunt mai mult pentru prieteni.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de joburi din România, Angajatori de TOP dedicat tuturor candidaților, indiferent de nivelul de experiență. Eveniment de carieră consacrat în București și Timișoara, Angajatori de TOP se extinde în Constanța, Ploiești, Pitești, Craiova și oferă oportunități de carieră pentru candidații cu studii superioare și medii care sunt […]

Detalii

–   Prima platformă de wellbeing ce reunește peste 100 de programe dedicate sănătății fizice și psiho-emoționale a angajaților și familiilor acestora; –   Segmentarea în premieră a programelor pe cele două categorii de generații care constituie mai mult de 75% din forța de muncă: Generația X și Millennials; –   Programele sunt accesibile în 40% în formatul atelierelor experiențiale și […]

Detalii

Este un drept al angajatorilor să le stabilească angajaților lor obiective de performanță profesională, dar este o obligație a acestora față de angajați, începând de la momentul angajării, să le arate care sunt criteriile de evaluare profesională și care e procedura. Printre elementele obligatorii ale regulamentului intern regăsim, de altfel, criteriile și procedura de evaluare […]

Detalii

Colorful.hr și BusinessMark lansează „Colorful.hr Annual Meetup”, eveniment ce va avea loc în principalele orașe ale României și în cadrul căruia se va discuta despre cele mai importante subiecte cu impact în salarizare. Seminariile vizează HR Managers & HR Directors, Payroll Managers, Manageri recrutare, Compensation & Benefits Managers, HR Specialists, Legal Managers, Directori Generali, Manageri […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter