Hot Now

Anunt angajare: va rugam RT!

02 03 2011, Portal HR , 2 comentarii, 8.222 afisari

Cand se pune problema elaborarii unei strategii de recrutare prin platforme sociale, cel mai adesea se vorbeste despre Facebook si site-uri de recrutare optimizate pentru accesul mobil, dar mai putin despre Twitter. Impresia noastra este ca acest lucru se intampla nu pentru ca aceasta este mai putin important ci pentru ca, la prima vedere, pare sa fie mai putin „user-friendly” decat Facebook.

Un lucru este de lamurit inca de la inceput: Facebook si Twitter sunt complementare ca modalitati de comunicare si solicita ca atare in mod diferit efortul de „branduire” al companiei care se decide sa le foloseasca.

Articolul de pe ERE pe care vi-l recomandam azi ne-a atras atentia tocmai pentru ca incearca (si reuseste) sa clarifice cateva din aspectele esentiale pentru intelegerea utilitatii si utilizarii Twitter-ului in efortul de recrutare.

Iata cateva din ideile care ne-au atras atentia si care merita retinute pentru orice efort de comunicare prin intermediul acestei platforme sociale:

1. Comunicarea unui anunt de recrutare pe Twitter are sanse mari sa atraga aplicatii doar in masura in care acesta este preluat de cati mai multi „urmaritori”. In limbajul specific, este vorba despre RT (Re-Tweet). Implicit, aici intervine o alta provocare: cum sa te asiguri ca ai o masa suficient de mare de urmaritori interesati de mesajele tale (si mai cu seama de joburile pe care le faci publice ca organizatie).

2. Nivelul de penetrare al Twitter-ului in Romania este considerabil mai mic decat cel al Facebook-ului. Aici puteti gasi o harta cu mai multe detalii. Cat despre profilul celui care foloseste Twitter in Romania, acesta pare sa arate asa (stabilit in urma studiului RoTwitterSurvey 2010):

– 66% dintre utilizatorii de Twitter din Romania sunt de sex masculin
– 83% au varste cuprinse intre 18 si 35 de ani
> 40% lucreaza in domenii online related (publishing, dezvoltare, comert etc.)
78% au cont personal (19% personal + companie)
~60% si-au facut cont in 2009
– ~30% folosesc o aplicatie pentru a posta pe Twitter
46% acceseaza Twitter si de pe telefonul mobil

(sursa: Refresh.ro)

Astfel, sansele diseminarii unui anunt de recrutare pe Twitter par sa creasca direct proportional cu relevanta sa pentru acest profil de audienta.

Mai mult, vizibilitatea anuntului va fi crescuta in masura in care mesajul include si ceea ce in jargonul Twitter se numeste Hashtag (#). Mai specific, pentru joburi este recomandata utilizarea #JobPeNet. Mai multe detalii puteti afla aici.

3. Daca articolul de pe ERE (care face o analiza a utilizarii Twitter-ului in Statele Unite) mentioneaza faptul ca 71% din mesajele de pe Twitter nu beneficiaza de nicio reactie, in vreme ce doar 6% sunt RT-uite, ne intrebam care este ponderea la noi. Ceea ce este insa evident e ca multe anunturi de joburi sunt aruncate in „eter” si raman necunoscute. Un motiv in plus pentru care folosirea Twitter-ului in recrutare poate sa aduca frustrare.

4. Un numar mare de „urmaritori” nu iti garanteaza un RT, dar iti poti creste sansele ca mesajul de angajare al organizatiei tale sa fie transmis mai departe daca folosesti anumite cuvinte. Iata si o lista de 20 de astfel de cuvinte care pot face diferenta intre un mesaj invizibil si unul RT-uit de mai multe ori.

5. Conteaza mult si ora la care pui un anunt pe Twitter. Expertii in domeniu arata ca iti cresti sansele sa devina vizibil daca il pui dimineata.

6. Corelatia dintre numarul de „urmaritori” si cel de RT-uri este foarte mica. De fapt, conteaza mai degraba aspecte precum: scurtimea mesajului (13 cuvinte, 69 de caractere), un limbaj relaxat (a se citi amuzant) si o nota personala.

Concluzia care ne-a atras atentia este ca cele mai mari sanse ca un anunt de angajare sa fie RT sunt ca el sa fie „aruncat” pe Twitter de angajati sau de un recrutor, nicidecum de o entitate abstracta sub numele unei companii. In plus, linkul catre descrierea jobului e util dar insuficient, in vreme ce rugamintea de RT (Re-Tweet) face adesea minuni.

Citeste tot articolul Tweet This de pe ERE pentru si mai multe idei pentru o „imprietenire” fireasca a recrutarii cu Twitter-ul.

Comentarii (2)
  1. Cristi Ariton spune:

    Cred ca succesul unei campanii de recrutare pe twitter depinde de efortul depus. Daca doar arunci niste tweet-uri si astepti sa ti se umple mailul de aplicatii va mai trebui sa astepti si succesul…
    Mie imi place ideea socializarii ofertelor de job/anunturilor pe twitter. Am intalnit cateva hashtagchat-uri care pur si simplu discutau job descriptionul, discutau aspecte legate de jobul anuntat, citau persoane sa intre in discutie, etc.
    Dincolo de toate, sa fie cat mai multe anunturi postate in SM!

  2. George Badina spune:

    Consider ca retelele sociale nu ar trebuii folosite mai mult pentru propagarea anuntului de angajare cat mai ales pentru a stabilii relatii cu publicul si a identifica potentiali angajati. Consider ca trebuie stabilit un dialog fiindca acesta este esenta retelelor sociale; altfel ar fi doar site-uri.

    Intrebarea ramane daca recrutarea prin dialog poate fi aplicata pentru toate categoriile de recrutari…

    Am observat ca pe Twitter utilizatorii isi fac cont pentru a impartasii interesele lor cu celilalti (de observat ca nu prea avem hastag-uri bine conturate si arhi-cunoscute). Nu stiu daca acest lucru este valabil pentru majoritatea utilizatorilor. Pe Facebook insa, grupurile si paginile de interes atrag pasionatii. Profilele sunt mai mult pentru prieteni.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii

Redacția Avocatnet a scris în ultimele luni despre foarte multe aspecte ce țin de relația angajator – salariat în contextul epidemiei de coronavirus. Acesta este motivul pentru care au putut să pună azi informațiile cap la cap pentru a face un ghid orientativ util pentru orice companie activă în momentul de față sau care se […]

Detalii

În perioada 1-9 septembrie 2020 se va desfășura ediția a XIV-a a Școlii de Vară HR Club Next Generation, dedicată studenților și masteranzilor pasionați de resurse umane. Adaptându-ne “noului normal”, formatul va fi puţin diferit faţă de anii trecuţi, iar cursurile se vor desfăşura pe o platformă virtuală, însă obiectivul rămâne acelaşi: continuăm să ne […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter