Arta de a asculta
Când vine vorba de cele mai importante competențe pentru meseria de recrutor, capacitatea de a asculta ar trebui să fie în top 3. Din păcate, cu cât mutăm mai mult obiceiurile de comunicare din online în offline, cu atât ni se pare că ascultarea pierde teren în favoarea unor concepte precum persuasiune, brand personal, carieră de succes etc.
Julian Treasure, cel care vorbește pe TED despre modalitățile prin care putem asculta mai bine, explică dispariția periculoasă a comunicării prin faptul că suntem din ce în ce mai neliniștiți, că oratoria nu ne mai mulțumește și că arta conversației este înlocuită de ceea ce el numește „personal broadcasting”. Trecem printr-un proces de desensibilizare și asta înseamnă că ne este din ce în ce mai greu să fim cu adevărat atenți la ceea ce ni se comunică pentru a descoperi ce nu se spune, pentru a surprinde subtilitățile.
Pierderea capacității de a-i asculta pe ceilalți este o realitate gravă și consecințele nu întârzie să apară. Ascultarea este esențială pentru învățare și pentru crearea legăturilor sociale, pentru integrarea în mediu, pentru găsirea rostului personal într-un univers din ce în ce mai fragmentat.
Învățați să-i ascultați cu adevărat pe ceilalți. Începeți prin a urmări prezentarea lui Julian Treasure:
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam