Care sunt valorile angajaţilor români
Compania de training şi consultanţă în management şi vânzări Result Development, în colaborare cu Mastermind Communication şi revista BIZ au organizat pe 21 martie la Hotel Howard Johnson conferinţa “Valorile angajaților români” cu scopul de a prezenta rezultatele studiului despre sistemul de valori al angajaților din mediul de afaceri din România. În cadrul evenimentului a avut loc și lansarea cărții cu același nume.
Studiul a fost realizat în perioada 2011-2012 pe un număr de 1481 de participanți din toată țara, dintre care peste 92% cu studii superioase și peste 80% cu statutul de angajați, și a avut ca scop ca scop evaluarea importanței a 40 de valori considerate definitorii.
Din rezultatele cercetării au reieșit următoarele concluzii:
– pentru marea majoritate a participanților, cele mai importante valori în ceea ce îi privește sunt confidențialitatea, schimbarea, relațiile de calitate, dezvoltarea personală , persistența în muncă, colaborarea cu ceilalți, competența, entuziasmul, prietenia și loialitatea. Aceste valori indică o diferență mare între cele pe care românii și le atribuie atunci când vine vorba de persoana lor și cele pe care le atribuie celorlalți.
– valorile centrale ale angajaților români aât în ceea ce îi privește cât și din percepția despre ceilalți sunt: câștigul financiar, puterea, recunoașterea celorlalți, faima, promovarea, libertatea, siguranța și competiția. Rezultatele indică faptul că angajații români prețuiesc mai mult valorile legate de “cine sunt eu“ decât cele legate de “ceea ce fac eu“. Aceste valori reprezintă o radiografie clară a situației actuale din societatea românească, luând în considerare orientările, preferințele, interesele majorității românilor, standardele și normele general răspândite.
– din analiza valorilor comune majorității românilor a rezultat că direcția clară este împotriva celorlalți și nu împreună cu ei.
– lipsa de coerență și lipsa de moralitate sunt alte două concluzii desprinse din investigarea valorilor centrale împărtășite de angajații români.
Concluziile cercetării indică un model cultural specific românesc cu focus pe propria persoană, pe timpul prezent, pe recunoașterea valorii personale prin intermediul banilor, al puterii, faimei și altele. Valoarea reală a majorității românilor se rezumă, în cea mai mare măsură, la propriul eu.
Ca o sinteză a celor menționate mai sus, a reieșit faptul că este important să ne cunoaștem mai bine noi, ca indivizi, înainte de a avea pretenția de a le cere celorlalți să ne (re)cunoască meritele. O îmbunătățire a sistemului educațional la nivel național, cât și mai multe exemple sau modele comportamentale pozitive pot contribui substanțial la o schimbare a mentalității angajaților români.
Mai multe informații despre studiul realizat, rezultate, grafice, cât și părerile invitaților pot fi citite aici.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam