Hot Now

Care sunt valorile angajaţilor români

04 04 2013, Portal HR , Comenteaza, 2.963 afisari

Compania de training şi consultanţă în management şi vânzări Result Development, în colaborare cu Mastermind Communication şi revista BIZ au organizat pe 21 martie la Hotel Howard Johnson conferinţa “Valorile angajaților români” cu scopul de a prezenta rezultatele studiului despre sistemul de valori al angajaților din mediul de afaceri din România. În cadrul evenimentului a avut loc și lansarea cărții cu același nume.

Studiul a fost realizat în perioada 2011-2012 pe un număr de 1481 de participanți din toată țara, dintre care peste 92% cu studii superioase și peste 80% cu statutul de angajați, și a avut ca scop ca scop evaluarea importanței a 40 de valori considerate definitorii.

Din rezultatele cercetării au reieșit următoarele concluzii:

– pentru marea majoritate a participanților, cele mai importante valori în ceea ce îi privește sunt confidențialitatea, schimbarea, relațiile de calitate, dezvoltarea personală , persistența în muncă, colaborarea cu ceilalți, competența, entuziasmul, prietenia și loialitatea. Aceste valori indică o diferență mare între cele pe care românii și le atribuie atunci când vine vorba de persoana lor și cele pe care le atribuie celorlalți.

– valorile centrale ale angajaților români aât în ceea ce îi privește cât și din percepția despre ceilalți sunt: câștigul financiar, puterea, recunoașterea celorlalți, faima, promovarea, libertatea, siguranța și competiția. Rezultatele indică faptul că angajații români prețuiesc mai mult valorile legate de “cine sunt eu“ decât cele legate de “ceea ce fac eu“. Aceste valori reprezintă o radiografie clară a situației actuale din societatea românească, luând în considerare orientările, preferințele, interesele majorității românilor, standardele și normele general răspândite.

– din analiza valorilor comune majorității românilor a rezultat că direcția clară este împotriva celorlalți și nu împreună cu ei.

– lipsa de coerență și lipsa de moralitate sunt alte două concluzii desprinse din investigarea valorilor centrale împărtășite de angajații români.

Concluziile cercetării indică un model cultural specific românesc cu focus pe propria persoană, pe timpul prezent, pe recunoașterea valorii personale prin intermediul banilor, al puterii, faimei și altele. Valoarea reală a majorității românilor se rezumă, în cea mai mare măsură, la propriul eu.

Ca o sinteză a celor menționate mai sus, a reieșit faptul că este important să ne cunoaștem mai bine noi, ca indivizi, înainte de a avea pretenția de a le cere celorlalți să ne (re)cunoască meritele. O îmbunătățire a sistemului educațional la nivel național, cât și mai multe exemple sau modele comportamentale pozitive pot contribui substanțial la o schimbare a mentalității angajaților români.

Mai multe informații despre studiul realizat, rezultate, grafice, cât și părerile invitaților pot fi citite aici.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Mai nou, liberele plătite pot fi date părinților care au copii în vârstă de până la 12 ani, dacă cursurile școlare sunt suspendate, inclusiv pentru vacanțe, dar numai atunci când este stare de urgență. În mod normal, părinții nu primesc libere plătite în timpul vacanțelor școlare. Măsura se aplică începând cu vacanța actuală de primăvară […]

Detalii

Tehnologia 3DPrinting se dovedeşte a fi extrem de utilă în lupta de combatere a epidemiei cu noul coronavirus, fiind o tehnică rapidă cu ajutorul căreia se suplimentează necesarul de diverse materiale de protecţie pentru spitale. Suntem extrem de mândri de profesorii din reţeaua EDUTECH, care dau dovadă de un spirit civic impresionant şi au pus în funcţiune […]

Detalii

În România și în lume se trece printr-o perioadă fără precedent, primind o lecție pentru care nu avem prea mult exercițiu: solidaritatea. Este important ca acum să înțelegem și să reflectăm la lucrurile mici care pot face diferența și care pot aduce o îmbunătățire atât țării, cât și întregii planete.  Din 2015, Națiunile Unite ne […]

Detalii

Revista CARIERE împreună cu EY organizează vineri 3 aprilie, de la ora 11:30 până la 12:30, primul webinar online din seria “Bright Talks in Difficult Times” în cadrul căruia alături de invitați se va discuta despre cele mai bune practici de securizare a angajaților aplicate de către angajatori în situația actuală. Acest webinar face parte […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter