Secțiune susținută de
Ce date de HR folosesc companiile din România – rezultatele studiului
În urmă cu o lună, am derulat în colaborare cu Stillae un studiu care a pornit de la ideea că pentru o poziționare strategică și o recunoaștere a valorii pe care o aduce în organizație, HR-ul are nevoie (poate mai mult decât oricând) de date statistice și de o interpretare corectă a lor (analytics).
Ne-am dorit să aflăm printre altele ce date colectează HR-ul și cum le analizează, cum anticipează nevoile de recrutare pe care le va avea, provocările și riscurile, cum urmărește care este impactul mediului extern asupra nivelului de motivație/performanță, etc.
Iată câteva din concluziile studiului nostru:
- O parte importantă din respondenți afirmă că le lipsesc resursele necesare în departamentul de HR;
- În 9 companii din 10 datele de HR sunt corelate și analizate împreună cu date din alte departamente;
- În aproximativ jumătate din companii, proiectele de analiză a datelor de HR beneficiază de suportul top managementului;
- Departamentul de HR are un rol activ în elaborarea strategiilor în circa jumătate din organizații;
- Aproape 50% din companii intenționează să dezvolte un sistem de analiză și interpretare a datelor în vederea realizării de estimări și previziuni (analytics);
- Păstrarea angajaților performanți în organizație reprezintă principala problemă cu care se confruntă organizațiile;
- Există companii care colectează date în anumite zone de HR dar nu analizează aceste date pentru a genera valoare pentru organizație.
Iată câteva din concluziile studiului prezentate și în acest infografic (click pe imagine pentru a o mări):
Rezultatele complete sunt disponibile aici pentru membrii comunității PortalHR. Dacă sunteți abonați deja, scrieți-ne un mail la office@portalhr.ro și vă vom trimite parola pentru vizualizarea prezentării.
Dacă nu sunteți abonați, vă puteți înscrie acum la newsletter-ul nostru și veți primi linkul pentru descărcarea prezentării împreună cu celelalte documente cadou.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam