Ce (nu) postăm pe LinkedIn
În ultima vreme, sunt zile când intru pe LinkedIn şi pe ecranul meu apar în mare parte citate de toate felurile. Recunosc, unele sunt interesante şi pot fi relevante pentru dezvoltarea profesională. Marea majoritate însă nu prea ar avea ce căuta pe o reţea de socializare dedicată business-ului.
Întâmplarea a facut ca azi să citesc un articol pe The Muse, care oferă un ghid de 3 întrebări la care să răspundem înainte să postăm orice pe LinkedIn.
Avand în vedere că LinkedIn se promovează ca fiind cea mai mare reţea profesională din lume şi că, până la urmă, profilul nostru pe această reţea are rol de CV într-o mare masură, cele 3 întrebări propuse de autoarea articolului mi se par foarte sănătoase. Le poţi vedea şi tu în cele ce urmează:
- Cum îţi afectează postarea respectivă imaginea profesională? Orice publici pe LinkedIn ar trebui să sprijine brandul tău personal. Vorbim aici de informaţii reprezentative pentru profesia ta, pentru cariera ta. Pentru poze din vacanţă există alte reţele de socializare mult mai potrivite.
- Te-ai simţi confortabil să menţionezi informaţia respectivă într-un interviu sau într-o întâlnire formală? Mulţi oameni îşi fac o primă impresie despre tine urmărind activitatea ta de pe LinkedIn – discuţii la care ai participat, articole, postări. Gândeşte-te, deci, dacă ceea ce te pregăteşti să împărtăşesti cu contactele tale profesionale ar putea fi menţionat într-un mod firesc într-un interviu sau într-o întâlnire formală.
- Postezi acelaşi lucru şi pe Facebook? Dacă vrei să îţi utilizezi contul de LinkedIn aşa cum a fost el gândit să funcţioneze, fii pregătit să faci o separare clară a informaţiilor care ajung să fie văzute aici. Cu câteva excepţii, de exemplu atunci când anunţi pe mai multe reţele un nou job sau o promovare obţinută – postările de pe LinkedIn ar trebui să fie foarte diferite de cele de pe Facebook.
Aşadar, data viitoare când te afli în faţa unei dileme de genul „să pun informaţia asta pe LinkedIn sau nu?” opreşte-te puţin şi răspunde la întrebările de mai sus. Până la urmă, profilul tău de LinkedIn ar trebui să îi invite pe ceilalţi să se conecteze cu tine şi să porniţi dialoguri relevante pentru domeniul tău de expertiză.
Puteți citi articolul integral aici.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam