Pentru cei preocupați să facă o impresie bună din primele momente ale unui interviu sau ale unei întâlniri de business, sintagma „limbajul corpului” este, probabil, una foarte cunoscută. Cercetările în domeniu au subliniat de nenumărate ori că, adesea, nu cuvintele sunt cele care au cel mai mare impact asupra celui cu care interacționăm, ci modul cum le spunem precum și ceea ce facem cu corpul nostru atunci când le rostim.
Din postura de consultanți, avem ocazia să vedem aproape zilnic ceea ce am putea numi „incongruențe” între limbajul verbal și cel non-verbal și para-verbal. Atunci când un candidat îți povestește cât de motivat este el pentru a face performanță în poziția vacantă pentru care recrutezi, te-ai aștepta ca atitudinea și poziția acestuia pe scaun să comunice acest lucru. Adesea, însă, limbajele nu „rimează”. Auzi declarații aprinse despre pasiuni și vezi o atitudine care comunică plictiseală, ți se povestește despre realizări și surprinzi o retragere a corpului în poziții defensive.
Evident, orice evaluare profesionistă trebuie să aibă în vedere toate limbajele vehiculate în interviu, un motiv în plus pentru ca atât evaluatorul cât și candidatul să înțeleagă ce comunică limbajul corpului despre ei și cum poate acesta să ne susțină sau să ne submineze afirmațiile.
Vă invităm, așadar, să urmăriți o prezentare TED pe această temă. Ea este susținută de Amy Cuddy, psiholog social, care ne demonstrează modul în care „poziționarea în putere” sau asumarea unei posturi care comunică încredere (chiar și atunci când nu ne simțim prea încrezători) poate să afecteze nivelele de testosteron și de cortizol din creier și poate chiar avea un impact asupra succesului acțiunilor noastre.
BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
DetaliiSoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]
DetaliiMullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]
DetaliiDora, robotul de recrutare, dezvoltat de o echipă de experți, a ajuns la impresionanta cifră de 1 milion de interviuri, în încercarea de a simplifica și eficientiza procesul de recrutare pentru companii și candidați. Un robot de recrutare automatizeză sarcinile repetitive Dora este o unealtă de asistență pentru recrutori, care automatizează anumite sarcini și ușurează […]
Detalii