Hot Now

Cerințe pentru un job în social media

15 11 2011, Cristi Ariton , Un comentariu, 7.932 afisari

Pentru a elimina eventualele disensiuni legate de titlu, e important să precizăm că articolul de faţă se referă la cerinţele generale, cele care se întâlnesc în majoritatea anunţurilor cu oferte de job în social media. În mod normal acestea însoţesc cerinţele specifice pentru un anumit domeniu de formare academică şi profesională.

Este foarte greu să compui o listă cu cerinţe general valabile care să asigure o acoperire cât mai largă a atribuţiilor în social media. Totul diferă de la companie la companie, de la industrie la industrie în funcţie de mărimea, strategia, intenţiile companiei respective. Studiind anunţuri pentru astfel de joburi am constatat că un Social media manager într-o companie mică are sarcinile unui asistent social media într-o corporaţie şi, de regulă, cu cât compania este mai mare cu atât sarcinile devin mai ample şi denumirile mai distincte (lucru, de altfel, valabil pentru orice zonă funcțională).

Totuşi, am identificat 6 aspecte generale din care sunt derivate cerinţele joburilor în social media.

1)    Planificare şi strategie în social media

2)    Dezvoltarea canalelor de comunicare în social media

3)    Managementul profilelor şi canalelor social media

4)    Dezvoltarea conţinutului pentru platformele sociale

5)    Creşterea unei comunităţi virtuale

6)    Măsurare ROI

Aceste 6 secţiuni se regăsesc destul de rar în formaţie completă, frecvent lipsind punctele 1 şi 6.

Este interesant de observat şi răspunsul specialiştilor care îşi oferă serviciile. Analizând anunţurile celor care îşi caută de lucru în social media (inclusiv de pe comunităţile virtuale de freelancing: oDesk.com, elance.com) am remarcat că aceştia oferă soluţii pentru unul sau cel mult doi itemi din cei şase. Aşa cred că se explică apariţia unui număr impresionant de experţi în crearea de conţinut, în setarea conturilor pe platforme sociale, în creşterea comunităţilor de fani, în conceperea strategiilor pentru social media.

În încheiere, recomand studiul anunţurilor de joburi cu atribuţii în social media pentru o raportare precisă la nivelul şi realitatea pieţei de recrutare pe această nişă.

Comentarii (1)
  1. […] sunt cerințele pentru un job în social media? Share var btn_style = '44×63'; var article_id = 14664; var mc_url = […]

Adauga comentariu

Cele mai noi

La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează […]

Detalii

CIO Council și Revista CARIERE organizează miercuri, 8 decembrie, între orele 14.00-16.00, o nouă ediție din seria de evenimente online CIO TALKS – Powered by CIO Council cu tema: Povești despre date, tehnologie, diversitate, egalitate și incluziune. La această ediție se vor aduce exemple concrete de transformare a afacerii prin tehnologia aliniată la principiile “Diversity Equality and Inclusion” și de instalare […]

Detalii

–          Peste 60% din angajații români care își caută un alt job se consideră subapreciați la locul de muncă actual –          Aproape 19% consideră că și-au îmbunătățit abilitatea de a atrage venituri –          61% s-ar gândi să accepte un loc de muncă în străinătate, dacă acesta le permite să lucreze la distanță Ediția de toamna a studiului Randstad Workmonitor indică […]

Detalii

Creșterea ratei inflației pune presiune pe majorările salariale bugetate de companiile private din România pentru 2022, estimate anterior în medie la 7%, care ar trebui revizuite în sus cu două – trei puncte procentuale, pentru a compensa erodarea puterii de cumpărare, reiese din a doua parte a studiului PayWell 2021, realizat de PwC România. Majoritatea […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter