Pentru a elimina eventualele disensiuni legate de titlu, e important să precizăm că articolul de faţă se referă la cerinţele generale, cele care se întâlnesc în majoritatea anunţurilor cu oferte de job în social media. În mod normal acestea însoţesc cerinţele specifice pentru un anumit domeniu de formare academică şi profesională.
Este foarte greu să compui o listă cu cerinţe general valabile care să asigure o acoperire cât mai largă a atribuţiilor în social media. Totul diferă de la companie la companie, de la industrie la industrie în funcţie de mărimea, strategia, intenţiile companiei respective. Studiind anunţuri pentru astfel de joburi am constatat că un Social media manager într-o companie mică are sarcinile unui asistent social media într-o corporaţie şi, de regulă, cu cât compania este mai mare cu atât sarcinile devin mai ample şi denumirile mai distincte (lucru, de altfel, valabil pentru orice zonă funcțională).
Totuşi, am identificat 6 aspecte generale din care sunt derivate cerinţele joburilor în social media.
1) Planificare şi strategie în social media
2) Dezvoltarea canalelor de comunicare în social media
3) Managementul profilelor şi canalelor social media
4) Dezvoltarea conţinutului pentru platformele sociale
5) Creşterea unei comunităţi virtuale
6) Măsurare ROI
Aceste 6 secţiuni se regăsesc destul de rar în formaţie completă, frecvent lipsind punctele 1 şi 6.
Este interesant de observat şi răspunsul specialiştilor care îşi oferă serviciile. Analizând anunţurile celor care îşi caută de lucru în social media (inclusiv de pe comunităţile virtuale de freelancing: oDesk.com, elance.com) am remarcat că aceştia oferă soluţii pentru unul sau cel mult doi itemi din cei şase. Aşa cred că se explică apariţia unui număr impresionant de experţi în crearea de conţinut, în setarea conturilor pe platforme sociale, în creşterea comunităţilor de fani, în conceperea strategiilor pentru social media.
În încheiere, recomand studiul anunţurilor de joburi cu atribuţii în social media pentru o raportare precisă la nivelul şi realitatea pieţei de recrutare pe această nişă.
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii
[…] sunt cerințele pentru un job în social media? Share var btn_style = '44×63'; var article_id = 14664; var mc_url = […]