Util in multe procese de HR (planificare generala, elaborare fise de post, recrutare, selectie, evaluare, inclusiv prin centre de evaluare si dezvoltare, procese de management al performantei si de planificare a succesiunii), un chestionar de analiza a postului include de cele mai multe ori rubrici standard precum:
1. INSTRUCTIUNI DE COMPLETARE
Scopul acestei sectiuni:
Asigura o intelegere corecta si o abordare omogena a chestionarului.
Majoritatea companiilor care folosesc un astfel de document se asigura ca cei care trebuie sa il completeze inteleg care este scopul lui si cum trebuie completat.
Indicatiile din aceasta sectiune pot include dar nu sunt limitate la:
Atentie!
Unul dintre aspectele critice de mentionat in aceasta introducere se refera la faptul ca scopul chestionarului si al informatiilor care vor fi obtinute prin completarea lui nu este acela de a evalua persoana care il completeaza ci de a obtine o intelegere clara/ actualizata asupra jobului punctual pentru care este completat.
2. INFORMATII GENERALE
Scopul acestei sectiuni:
Clarificarea identitatii persoanei care completeaza si pozitionarii sale in organizatie.
De ce?
Este putin probabil ca un chestionar anonim sa fie relevant pentru un proces eficient de analiza a postului. Regula alegerii persoanelor care completeaza se bazeaza pe nivelul ridicat de intelegere a postului despre care vor comenta (fie pentru ca l-au ocupat, il ocupa in clipa de fata, coordoneaza persoane care il ocupa etc.).
Chestionarul va include aici intrebari despre:
3. RATIUNEA EXISTENTEI POSTULUI IN ORGANIZATIE
Scopul acestei sectiuni:
… este stabilirea scopului fundamental al postului analizat in organizatie.
Intrebarile din aceasta zona se refera in mod specific la:
Atentie!
Cel care completeaza chestionarul trebuie sa aiba in vedere ceea ce aduce in mod individual pozitia respectiva in organizatie, de ce este necesara etc.
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, anunță o nouă schimbare în cadrul echipei locale de management, prin numirea lui Vlad Vlădescu în funcția de East Balkans Snacks Marketing Manager. „Sunt încântat să preiau acest rol și să lucrez în continuare cu echipa noastră talentată pentru a dezvolta strategii care să creeze […]
DetaliiAstăzi, pe o piață din ce în ce mai competitivă, brandul de angajator joacă un rol strategic în promovarea și poziționarea companiilor, dar și în atragerea de talente noi și păstrarea angajaților valoroși actuali. Pe 5 aprilie, Employer Branding Conference 2023, cel mai important eveniment de profil din România, oferă profesioniștilor din HR oportunitatea de […]
DetaliiDiscuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc […]
DetaliiBusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
Detalii