Asociat notiunii de competenta, termenul umbrela descrie acele situatii in care o competenta ajunge sa fie definita (datorita complexitatii ei) prin intermediul mai multor competente intuitiv subordonate.
Astfel, pentru o definitie a competentei COMUNICARE care sa includa:
– ascultare activa
– redare clara
– interpretare corecta
– preluare idei
Ascultarea activa poate sa fie considerata in acest caz o (sub)competenta.
Fara sa aiba o greutate teoretica semnificativa, termenul este util in procesul de alegere si definire a competentelor, deorece ne poate atrage atentia asupra unei complexitati mai mari a activitatii de observare si evaluare decat am considerat initial.
In masura in care definirea competentelor se face prin intermediul indicatorilor comportamentali, acumularea de sub-competente nu este un fenomen care sa ingrijoreze. Ceea ce ramane de facut este ca fiecare astfel de sub-competenta sa fie la randul ei definita corect prin intermediul unor indicatori relevanti.
Astfel, simpla mentiune asculta activ poate sa se dovedeasca ambigua si deschisa interpretarilor. Ce inseamna ca o persoana asculta activ?Cum se comporta o persoana despre care pot spune ca asculta activ? Sunt cateva din intrebarile pe care trebuie sa ni le punem in incercarea de operationalizare a competentelor.
BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
DetaliiSoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]
DetaliiMullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]
DetaliiDora, robotul de recrutare, dezvoltat de o echipă de experți, a ajuns la impresionanta cifră de 1 milion de interviuri, în încercarea de a simplifica și eficientiza procesul de recrutare pentru companii și candidați. Un robot de recrutare automatizeză sarcinile repetitive Dora este o unealtă de asistență pentru recrutori, care automatizează anumite sarcini și ușurează […]
Detalii