Secțiune susținută de

Cum imi conving seful de competentele mele?

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cum imi conving seful de competentele mele?

Am primit aceasta intrebare de la cititoarele noastre de pe Unica.ro:

Lucrez de ani buni cu acceasi sefa cumsecade dar partinica si chiar cind „eman” vreo ideea care-i place, se face ca n-o aude dar spusa apoi de alta colega, o…aude. Nu are incredere decit in cine doreste. Ce sa mai intreprind ca sa-i captez atentia?

Noi ii raspundem:

Afirmatia ta despre modul in care sefa isi manifesta increderea este, credem noi, punctul de plecare in rezolvarea acestei dileme de care te lovesti de atata vreme. Desi ar trebui sa fie consecinta unui proces rational de gandire, de foarte multe ori acordarea capitalului de incredere vine ca urmare a unui transfer emotional. Cu alte cuvinte, cu cat ne place mai mult (de) cineva, cu atat vom avea tendinta sa ii acordam mai multa incredere. Se mai cheama si subiectivitate.

Practic, faptul ca ideile tale nu iti sunt recunoscute este consecinta lipsei de incredere si aici trebuie schimbat ceva. Daca nu exista niciun motiv (legat de performanta, atitudinea, competenta ta etc) care sa te poata ajute sa iti explici aceasta atitudine a managerului direct, varianta cea mai buna este sa iti propui o discutie sincera cu ea pe baza unui caz concret.

Iata cativa pasi pe care ai putea sa ii parcurgi in incercarea de a rezolva problema:

1. Alege o situatie recenta in care ai venit cu o idee/solutie care ar fi putut rezolva o problema si gandeste-te cum ai argumentat-o. Adesea, chiar daca avem senzatia ca ne-am facut intelesi, perceptia celor din afara e diferita.

2. Asigura-te ca ai comunicat clar ceea ce ai gandit si ca avea relevanta pentru discutia respectiva.

3. Pune apoi in paralel ideea ta cu cea a celeilalte colege care a fost “recunoscuta” si analizeaza la rece pentru a vedea daca in esenta era vorba de aceeasi solutie.

4. Pregateste-te pentru discutia pe care urmeaza sa o ai cu managerul tau strangand toate aceste informatii si argumentandu-ti “nedumerirea” nu prin comparatia dintre personae, ci dintre idei (cu alte cuvinte, problema pe care o ai de clarificat nu este de ce o anumita colega este favorizata, ci de ce ideea ta nu a fost recunoscuta din start).

5. Abordeaza un ton pozitiv si solicita-i managerului o intalnire fata in fata. Evita sa discuti despre acest subiect in prezenta altor personae, risti sa dai nastere la o atitudine defensiva.

6. Explica-ti punctul de vedere nonemotional si cu argumente si incheie-ti pledoaria explicand efectele negative pe care acest lucru le are asupra increderii tale. Este foarte important ca tonul discutiei sa nu fie unul de repros ci mai degraba unul de cerere de ajutor: ii expui managerului o problema si o rogi sa te ajute sa o rezolvi in contextul in care iti place ceea ce faci si vrei sa continui sa iti faci jobul la fel sau chiar mai bine.

Data articol: ianuarie 13, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam