Hot Now

Cum influenţează recomandările interne brandul de angajator

06 06 2013, Portal HR , Comenteaza, 2.710 afisari

Majoritatea organizaţiilor se confruntă cu o problemă care cu dificultate îşi găseşte o rezolvare: identificarea de talente performante pentru poziţiile vacante. Este din ce în ce mai greu să găseşti oameni potriviţi pentru organizaţie şi, în egală măsură, este la fel de complicat procesul de retenţie al acestora.

O companie care reuşeşte să-şi formeze un brand de angajator puternic şi să folosească instrumentele de management al talentelor într-un mod strategic şi eficient va reuşi să atragă şi să păstreze mai uşor cei mai competenţi profesioniști, cu rezultatele cele mai bune pe termen lung. Printre aceste instrumente se numără și un sistem eficient de recomandări interne atunci când vine vorba de completarea pozițiilor vacante. Deloc surprinzător, aceste recomandări interne (încurajarea sau descurajarea lor, precum și modul în care sunt valorificate) au un impact direct asupra brandului de angajator.

De cele mai multe ori, însă, companiile nu acordă o importanţă prea mare acestui brand de angajator despre care se vorbește atât de mult în ultima vreme, încă un motiv pentru care se întâlnesc frecvente fluctuaţii de personal şi reluarea proceselor (lungi) de recrutare pentru noi angajaţi. În plus, vorbim şi de nişte costuri asociate fluctuaţiei de personal care sunt, de obicei, mari şi greu de susținut. De aceea, ideal ar fi ca procesul iniţial de recrutare să fie unul de succes, pentru a se evita toate aceste consecinţe ce decurg din angajarea unor persoane nepotrivite şi incompatibile cu organizaţia. Iar recomandările interne despre care vorbeam mai devreme cresc (dovedit) rata de succes a proceselor de recrutare.

În acest context, Infograficul de pe Recruiter pe care vi-l recomandăm azi a fost realizat de către RolePoint, o platformă online de recrutare socială care oferă acces la candidaţii pasivi şi care a identificat următoarele aspecte cheie legate de mult discutatul brand de angajator:

– companiile cu un brand de angajator bine definit au o prezenţă bine conturată, în proporție de 60% pe piaţa muncii;

– de cealaltă parte, acele organizaţii care nu au acordat importanţa cuvenită brandului de angajator, ocupă doar 40% din cadrul pieţei;

– 17% din companiile care şi-au construit de la început un brand de angajator puternic au văzut o creştere în timp a calităţii procesului de angajare;

– companiile care au acordat importanță și prioritate sistemului de recomandări interne în recrutare au avut de câștigat atât din punctul de vedere al timpului petrecut în procesul de recrutare și evaluare, cât și din cel al adaptării noului angajat etc.

Descoperiți mai multe despre impactul recomandărilor interne asupra brandului de angajator urmărind acest infografic (sursa How Employees Referrals Impact your Employer Brand):

employer-brand

Click pe imagine pentru a o mări

 

 

 

 

Adauga comentariu

Cele mai noi

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de joburi din România, Angajatori de TOP dedicat tuturor candidaților, indiferent de nivelul de experiență. Eveniment de carieră consacrat în București și Timișoara, Angajatori de TOP se extinde în Constanța, Ploiești, Pitești, Craiova și oferă oportunități de carieră pentru candidații cu studii superioare și medii care sunt […]

Detalii

–   Prima platformă de wellbeing ce reunește peste 100 de programe dedicate sănătății fizice și psiho-emoționale a angajaților și familiilor acestora; –   Segmentarea în premieră a programelor pe cele două categorii de generații care constituie mai mult de 75% din forța de muncă: Generația X și Millennials; –   Programele sunt accesibile în 40% în formatul atelierelor experiențiale și […]

Detalii

Este un drept al angajatorilor să le stabilească angajaților lor obiective de performanță profesională, dar este o obligație a acestora față de angajați, începând de la momentul angajării, să le arate care sunt criteriile de evaluare profesională și care e procedura. Printre elementele obligatorii ale regulamentului intern regăsim, de altfel, criteriile și procedura de evaluare […]

Detalii

Colorful.hr și BusinessMark lansează „Colorful.hr Annual Meetup”, eveniment ce va avea loc în principalele orașe ale României și în cadrul căruia se va discuta despre cele mai importante subiecte cu impact în salarizare. Seminariile vizează HR Managers & HR Directors, Payroll Managers, Manageri recrutare, Compensation & Benefits Managers, HR Specialists, Legal Managers, Directori Generali, Manageri […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter