Secțiune susținută de

Cum îți dai seama că trebuie să schimbi jobul

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cum îți dai seama că trebuie să schimbi jobul

Matei ne-a întrebat:

Lucrez de 3 ani în aceeași companie, pe aceeași poziție pe care am fost angajat. S-au mai schimbat între timp puțin responsabilitățile, dar titulatura și salariul au rămas aceleași. Superiorul direct nu discută despre o posibilă avansare a mea, cei de la HR nici atât, deși atunci când m-am angajat mi se spusese că în 2-3 ani mă pot aștepta la o promovare. Credeți că e cazul să îmi schimb jobul?

Noi îi răspundem:

Situația descrisă de tine este una foarte des întâlnită (din păcate), dar e contraproductiv să tragi concluzii pripite.

Da, este adevărat că multe companii, în etapa de recrutare, își construiesc discursul în așa fel încât să ofere candidaților de care au nevoie toate motivele pentru a accepta o eventuală ofertă. Astfel, printre ideile vehiculate în discuțiile dinainte de angajare, apar și cele ale posibilităților de dezvoltare profesională și sau promovare în cadrul organizației. Intențiile sunt, în general, bune. Organizațiile își propun să le ofere angajaților programe de training relevante și trasee profesionale care să îi mențină implicați și motivați, dar, în contextul economic în care activează, cele mai bune intenții pot fi subminate de crize neprevăzute, de plecări ale liderilor cu viziune din companie, de schimbări strategice la nivel de grup (dacă vorbim despre companii multinaționale) etc.

Revenind la cazul tău particular, răpunsul nu poate să fie categoric în niciun sens. Înainte de a lua o decizie, e bine să faci mai mult decât să aștepți să se întâmple ceva. E util să te implici pentru că dezvoltarea profesională și evoluția în carieră ar trebui să fie, în primul rând, responsabilitatea ta.

De când nu i-ai mai solicitat managerului direct o discuție în care să analizați performanța ta, ce trebuie să îmbunătățești și ce ai nevoie de la el și de la organizație pentru a da rezultate mai bune? De când nu ai mai oferit un feedback real departamentului de HR legat de ultimul program de training la care ai participat?

Dacă, totuși, ai avut astfel de discuții și, din cauza unui context dificil sau pur și simplu din lipsă de interes, o evoluție în carieră nu se anunță prea repede în cadrul companiei în care lucrezi acum, atunci e momentul să te gândești serios la o schimbare. Nu e însă cazul să îți dai demisia sau să anunți că îți cauți un job, după cum nu e nici momentul să vorbești în termeni negativi cu colegii despre angajator. Nu se știe niciodată la cine și cum ajung afirmațiile tale, după cum nu se știe nici când vei avea nevoie de o recomandare de la colegi sau manageri actuali.

În plus, ca să fii sigur că decizia de schimbare a jobului este cea corectă, îți recomandăm și un articol care analizează cele 4 semne clare care îți arată că e momentul să-ți cauți împlinirea profesională în altă parte: Four Signs You Have a Dead-End Job.

Sursă imagine aici.

Data articol: decembrie 9, 2015

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam