Hot Now

Cum se pierd candidați în timpul proceselor de recrutare

07 10 2014, Career Advisor , Un comentariu, 5.061 afisari

Dacă lucrați în recrutare de ceva vreme, lucrurile sunt cât se poate de clare: dincolo de calitatea evaluării, unul din secretele unui proces de recrutare finalizat cu succes este calitatea relației cu candidații. În engleză este folosit adesea termenul „candidate experience” pentru a denumi nu experiența de muncă a candidatului, ci totalul interacțiunilor dintre candidat și potențial angajator, interacțiuni care marchează pozitiv sau, după caz, negativ imaginea companiei respective și, impliciti, nivelul de interes al celor care aplică pentru un job sau sunt „vânați” pentru poziții cheie.

Dacă sunteți doar la început de drum în HR și, implicit, în recrutare, vă veți convinge foarte repede de importanța detaliilor atunci când vine vorba de această relație cu candidații, de impactul pe care acțiuni aparent nesemnificative (sau lipsa lor) îl poate avea asupra succesului proceselor de recrutare nu doar de acum, dar și din viitor.

Articolul de pe ERE pe care vi-l recomandăm azi clarifică lucrurile foarte bine detaliind 10 modalități prin care, conștient sau nu, recrutorii pierd candidați valoroși pe drum. Iată câteva din ele:

1. Postează anunțuri cosmetizate de joburi pentru a se asigura că primesc aplicații interesante.

Efectele unei astfel de practici nu vor întârzia să apară în timp. Un candidat valoros își va da seama de la prima întâlnire că fișa de post reală nu seamănă cu anunțul la care a aplicat și va pleca de la interviu cu o reticență firească de a mai continua discuțiile.

2. Nu răspund la întrebări/comentarii etc.

Știm, nu e deloc ușor să ții pasul cu tot ceea ce înseamnă recrutarea socială acum. Dar dacă o găsești importantă și utilă pentru efortul tău de recrutare/evaluare, atunci e momentul să iei în serios orice comentariu/întrebare legat(ă) de anunțul de job pe care l-ai postat și să răspunzi cu atenție pentru că nu se știe niciodată dacă unul dintre cei care pun întrebările nu este cumva următorul angajat performant pe care tu îl vei fi adus în organizație.

3. Îi lasă pe candidați să aștepte

Oricât de dificil ar fi să jonglezi cu nenumărate interviuri zilnice, rapoarte și ședințe, a lăsa candidații să te aștepte este rețeta sigură pentru nemulțumire și lipsă de interes din partea unor profesioniști de care e posibil să ai nevoie mai repede decât îți imaginezi.

4. Oferă informații inutile/irelevante

Știm, e greu să înțelegi un job tehnic, dar ăsta nu e un motiv să nu poți oferi informații esențiale despre toate celelalte aspecte ale poziției vacante pentru care recrutezi, de la structură organizațională, mod de raportare, beneficii etc. Recrutorii care intră cu temele nefăcute în interviu au șanse mari să piardă candidați valoroși, aproape imposibil de recâștigat cu insistențe ulterioare.

5. Nu dau feedback la timp

Aceasta este probabil una dintre problemele acute ale proceselor de recrutare. Fie că vorbim de recrutori fără experiență sau de recrutori cu state vechi în meserie, lipsa feedback-ului este, din păcate și adesea, un numitor comun. Efectele sunt cât se poate de evidente: imaginea angajatorului are de suferit în piață și, cum veștile proaste circulă repede, sunt șanse mari ca în proiecte de recrutare viitoare, recrutorii să nu primească aplicațiile de care au nevoie pentru că, la momentul potrivit, nu au considerat important să își țină candidații aproape.

Descoperiți și restul greșelilor pe care trebuie să le evitați pentru a nu pierde candidați valoroși citind tot articolul How to Lose a Candidate in 10 Days.

Save

Save

Comentarii (1)
  1. In mare parte, intr-adevar, sunt valabile precizarile de mai sus si aplicabile pe orice piata a muncii, inclusiv in RO.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter