Cum se pierd candidați în timpul proceselor de recrutare
Dacă lucrați în recrutare de ceva vreme, lucrurile sunt cât se poate de clare: dincolo de calitatea evaluării, unul din secretele unui proces de recrutare finalizat cu succes este calitatea relației cu candidații. În engleză este folosit adesea termenul „candidate experience” pentru a denumi nu experiența de muncă a candidatului, ci totalul interacțiunilor dintre candidat și potențial angajator, interacțiuni care marchează pozitiv sau, după caz, negativ imaginea companiei respective și, impliciti, nivelul de interes al celor care aplică pentru un job sau sunt „vânați” pentru poziții cheie.
Dacă sunteți doar la început de drum în HR și, implicit, în recrutare, vă veți convinge foarte repede de importanța detaliilor atunci când vine vorba de această relație cu candidații, de impactul pe care acțiuni aparent nesemnificative (sau lipsa lor) îl poate avea asupra succesului proceselor de recrutare nu doar de acum, dar și din viitor.
Articolul de pe ERE pe care vi-l recomandăm azi clarifică lucrurile foarte bine detaliind 10 modalități prin care, conștient sau nu, recrutorii pierd candidați valoroși pe drum. Iată câteva din ele:
1. Postează anunțuri cosmetizate de joburi pentru a se asigura că primesc aplicații interesante.
Efectele unei astfel de practici nu vor întârzia să apară în timp. Un candidat valoros își va da seama de la prima întâlnire că fișa de post reală nu seamănă cu anunțul la care a aplicat și va pleca de la interviu cu o reticență firească de a mai continua discuțiile.
2. Nu răspund la întrebări/comentarii etc.
Știm, nu e deloc ușor să ții pasul cu tot ceea ce înseamnă recrutarea socială acum. Dar dacă o găsești importantă și utilă pentru efortul tău de recrutare/evaluare, atunci e momentul să iei în serios orice comentariu/întrebare legat(ă) de anunțul de job pe care l-ai postat și să răspunzi cu atenție pentru că nu se știe niciodată dacă unul dintre cei care pun întrebările nu este cumva următorul angajat performant pe care tu îl vei fi adus în organizație.
3. Îi lasă pe candidați să aștepte
Oricât de dificil ar fi să jonglezi cu nenumărate interviuri zilnice, rapoarte și ședințe, a lăsa candidații să te aștepte este rețeta sigură pentru nemulțumire și lipsă de interes din partea unor profesioniști de care e posibil să ai nevoie mai repede decât îți imaginezi.
4. Oferă informații inutile/irelevante
Știm, e greu să înțelegi un job tehnic, dar ăsta nu e un motiv să nu poți oferi informații esențiale despre toate celelalte aspecte ale poziției vacante pentru care recrutezi, de la structură organizațională, mod de raportare, beneficii etc. Recrutorii care intră cu temele nefăcute în interviu au șanse mari să piardă candidați valoroși, aproape imposibil de recâștigat cu insistențe ulterioare.
5. Nu dau feedback la timp
Aceasta este probabil una dintre problemele acute ale proceselor de recrutare. Fie că vorbim de recrutori fără experiență sau de recrutori cu state vechi în meserie, lipsa feedback-ului este, din păcate și adesea, un numitor comun. Efectele sunt cât se poate de evidente: imaginea angajatorului are de suferit în piață și, cum veștile proaste circulă repede, sunt șanse mari ca în proiecte de recrutare viitoare, recrutorii să nu primească aplicațiile de care au nevoie pentru că, la momentul potrivit, nu au considerat important să își țină candidații aproape.
Descoperiți și restul greșelilor pe care trebuie să le evitați pentru a nu pierde candidați valoroși citind tot articolul How to Lose a Candidate in 10 Days.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam