Hot Now

Cum sa faci fata unui interviu telefonic

26 11 2010, Portal HR , Un comentariu, 22.042 afisari

Pentru un evaluator, utilitatea interviului telefonic este evidenta: il ajuta sa selecteze in cunostinta de cauza candidatii pe care ii va programa pentru interviul fata in fata. Reuseste astfel de economiseasca timp (un interviu telefonic dureaza in medie 10 minute, in vreme ce unul fata in fata aproximativ 45 de minute, daca nu si mai mult) si sa evite cateva din erorile de perceptie care intra in joc de fiecare data cand e vorba de intalnirea a doua subiectivitati.

Pentru candidat, insa, contextul interviului telefonic se poate dovedi adesea unul greu de gestionat. Chiar si in situatia in care este si se simte pregatit pentru intrebarile care urmeaza sa ii fie adresate, sunt cativa factori care trebuie luati in calcul pentru a se asigura ca impactul este cel optim.

Interviul telefonic trebuie vazut ca o usa deschisa catre evaluarea mai complexa la care e normal sa iti doresti sa ajungi. Cu cat il tratezi mai superficial pornind de la premiza ca e „o simpla discutie”, cu atat creste riscul ca impresia pe care o faci sa nu-ti serveasca scopului: acela de a fi selectat mai departe.

Iata cateva din ideile de retinut in situatiile in care primesti un telefon de la un potential angajator (catre care ai trimis la un moment dat aplicatia) pentru a „lamuri anumite aspecte din CV-ul tau„.

1. Interviul telefonic este o metoda prin care evaluatorul filtreaza teancul de CV-uri pe care il are in fata. Asadar, obiectivul lui este sa gaseasca motive pentru a respinge aplicatiile nerelevante simplificandu-si astfel efortul de a se intalni fata in fata cu atat de multe persoane.

2. Interviul telefonic este o discutie in care accentul cade pe date exacte, fapte concrete, informatii si mai putin pe pareri. Incearca sa-ti limitezi raspunsurile la ceea ce esti intrebat(a), vei avea sansa sa elaborezi daca vei fi selectat(a) in etapa urmatoare.

3. Chiar daca nu este introdus ca atare, orice apel de la un potential angajator sau de la o persoana catre care ai fost recomandat(a) trebuie tratat ca un interviu telefonic. Chiar daca nu iti dai seama, informatiile din discutia pe care o aveti pot fi luate in calcul intr-o evaluare.

4. Asigura-te ca te afli in contextul potrivit pentru o astfel de discutie. Daca nu ai suficient timp la dispozitie, sau daca mediul in care esti la momentul apelului este unul care nu iti permite derularea unei discutii confidentiale (prea multi oameni, zgomot etc), e absolut normal sa soliciti reprogramarea discutiei pentru un moment mai potrivit.

5. Asigura-te ca stii cu cine stai de vorba si pastreaza nivelul de formalitate al discutiei in nota sugerata de apelant.

6. Pe parcursul interviului telefonic nu vei avea la indemana indiciile limbajului non-verbal pe care le poti surprinde intr-un interviu obisnuit, un motiv in plus sa iti activezi functia de ascultare activa. Nu intrerupe si asigura-te ca ai auzit si inteles bine intrebarea. In anumite situatii poate sa fie oportun sa reformulezi intrebarea pentru a te asigura ca ai inteles exact ce esti intrebat si pentru a castiga timp sa te gandesti la raspuns.

7. Nu uita sa incluzi in raspunsurile pe care le dai cat mai multe rezultate concrete. Nu vei avea timp sa detaliezi totul in paradigma STAR, dar nu uita niciodata ca, in criza de timp, R-ul este cel mai important.

8. In interviul telefonic vocea este unul din putinii indici paraverbali care pot declansa in evaluator reactii pozitive sau negative. Ai tendinta sa vorbesti prea tare sau prea incet? Vorbesti prea repede sau, din contra, prea lent? Nu uita ca zambetul se „vede” si la telefon si te poate ajuta sa iti energizezi in sens bun tot discursul.

9. Fii pregatit(a) pentru orice. Exista posibilitatea ca intervievatorul sa iti propuna un joc de rol la telefon sau o discutie in alta limba (de cele mai multe ori engleza), un motiv in plus sa iti mentii mintea deschisa catre orice posibilitate si sa te asiguri ca esti intr-un loc in care poti purta astfel de conversatii fara sa te gandesti in permanenta cine te aude si ce ar putea spune.

10. Nu deveni agresiv(a) daca primesti intrebari la care nu vrei sa raspunzi. In general, intra in aceasta categorie intrebarile despre asteptarile tale salariale. Merita sa retii faptul ca in absenta acestor informatii e posibil ca evaluatorul sa nu isi asume riscul de a te invita la un interviu. Daca, insa, esti constient(a) de acest lucru si nu doresti sa oferi aceste informatii, poti explica politicos motivele si astepta urmatoarea intrebare.

10. Noteaza-ti informatiile importante. De obicei, la finalul discutiei, apelantul va concluziona explicand ceea ce urmeaza sa se intample mai departe. E util sa iti notezi eventualele date limita la care te poti astepta sa primesti un raspuns.

11. Nu uita sa multumesti pentru discutie si sa subliniezi inca o data interesul si disponibilitatea ta de a participa la un interviu fata in fata.


Comentarii (1)
  1. […] This post was mentioned on Twitter by Stefan Murgeanu, GabiEnescu and Peter Szabo, Portal HR. Portal HR said: Cum sa faci fata unui interviu telefonic http://portalhr.ro/?p=880 […]

Adauga comentariu

Cele mai noi

În România, evoluția în carieră este mai importantă pentru femei decât în cazul bărbaților (82% vs 78%), în vreme ce în alte țări europene se poate observa situația opusă, relevă Studiul Randstad România Employer Brand, aflat în acest an la a patra ediție. „Randstad România Employer Brand 2022 ne oferă și în acest an perspective valoroase, date de o […]

Detalii

90 elevi de liceu din clasele a 11-a și a 12-a din toată țara au parte de sesiuni de mentorat cu profesori universitari și studenți ce îi ajută să ia decizii conștiente legate de alegerea facultății. Elevii beneficiază de sesiunile de mentorat gratuit ca parte din programul FUTURE Student ediția PEPCO România ce îi ajută […]

Detalii

În cadrul evenimentului dedicat profesioniștilor din domeniul IT, vorbim despre noua realitate în lumea digital: Totul se mută în cloud, de la sistemele de bază tranzacționale, la PBX și CCTV. Analytics și BI devin instrumente obișnuite pentru C-level, instrumentele de inteligență artificială reprezintă noul standard, în timp ce construirea în platformele Digital Twin pentru optimizarea […]

Detalii

PepsiCo, companie globală care deține mărci precum PepsiMAX, Lay’s, Doritos și Quaker, lansează o nouă ediție a programului de internship pentru studenți „Dare to Do More” în Europa. Competiția desfășurată integral online invită studenții, proaspeții absolvenți și tinerii cu până la trei ani de experiență din întreaga regiune să își valorifice abilitățile antreprenoriale și să […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter