Despre frică și despre efectele ei asupra procesului de căutare a unui job am mai vorbit pe PortalHR. În plus, de parcă teama de a nu fi descoperiți de șefi nu era suficientă, candidații trebuie să facă față în zilele noastre schimbărilor rapide la nivel de tehnici de recrutare și evaluare (și ne gândim aici la recrutarea mobilă, CV-ul infografic, comunitățile de talente etc.)
Astfel, nu mai e deloc suficient să îți faci treaba bine și să aștepți să te contacteze recrutorii pentru poziții vacante (asta presupunând că ești deschis la astfel de discuții). Pentru candidat, războiul talentelor înseamnă că, mai devreme sau mai târziu, va trebui să dovedești nu doar că ai competențele necesare pentru un post și experiența care să te recomande, ci și o viziune clară asupra modalităților de atingere a succesului (individual dar mai ales organizațional) în viitor.
În mod similar, nu mai este suficient să te prezinți la un interviu cu un CV „meșteșugit” bine. Dincolo de cuvinte frumoase și nume răsunătoare de angajatori, trebuie să te recomanzi printr-un brand personal de calitate, prin prezență și discurs, prin profil motivațional și de valori.
Dacă ai început anul din postura de candidat activ sau vrei să fii la curent cu ce se întâmplă pe piața muncii, îți recomandăm azi un articol care detaliază câteva din strategiile pe care trebuie să le pui în aplicare ca să ai succes:
1. Învață să te „marketezi” așa cum ar face-o agențiile de publicitate de top.
2. Devino cel mai bun agent de vânzări al tău.
3. Gândește ca un antreprenor.
Află mai multe despre fiecare din aceste abordări de pus în practică în 2014 citind tot articolul How to Job Search 2014 Style: 3 Mindsets to Embrace .
Atragerea și păstrarea talentelor sunt preocupări majore pentru angajatorii din întreaga lume, însă mai mult de o treime (35%) dintre angajați sunt susceptibili să renunțe la locul de muncă în următoarele 12 luni, Generația Z (38%) și milenialii (37%) fiind cei mai predispuși să plece, potrivit studiului EY 2023 Work Reimagined Survey. Sondajul constată o […]
DetaliiGerke Witteveen este noul CEO al NN Pensii SAFPAP S.A., începând din 9 octombrie 2023. Gerke o înlocuiește pe Andreea Pipernea, care a condus NN Pensii SAFPAP S.A. în ultimii șase ani, și care va urma noi oportunități profesionale și antreprenoriale în afara NN. Gerke are o experiență de aproape 20 de ani în domeniul […]
DetaliiWellbeing.ro, unul dintre ei mai importanți furnizori de servicii de wellbeing din România, lansează parteneriatul cu Wellnessentially, o platformă digitală de wellness de ultimă generație care ajută angajatorii să reducă stresul angajaților și să își întărească cultura organizațională prin intermediul experienței gamificate, crescând astfel creativitatea, productivitatea și bună starea generală a acestora. Platforma Wellnessentially este […]
DetaliiAlina Botica este fotografă, cu specializare în fotografia de beauty, portret și cea de boudoir, reușind să facă femeile să se simtă bine în pielea lor ca să-și poată exprima feminitatea și printr-un shooting foto profesionist. N-a fost mereu simplu și nu și-a găsit nișa de specializare dintr-o dată, ci a trecut prin mai multe […]
Detalii
Interesant articol… E foarte important sa creezi un brand personal. Ce parere aveti despre conceptul de VideoCV? Cred k e un instrument bun pt branding personal
@Iulia Personal cred ca este (inca) un trend la noi cu mari sanse de a aduce un plus de valoare brandingului personal, insa va merge in paralel cu CV-ul traditional. Momentan, as vedea varianta video mai potrivita pentru domenii creative precum design, comunicare sau marketing unde candidatii si-ar putea pune in valoare abilitatile prin intermediul imaginilor. Nu exclud si in alte domenii, insa cu precadere in zona asta.
Cert este ca sunt deja multe resurse gratuite care te ajuta sa realizezi un astfel de CV si la o simpla cautare pe Google am gasit cateva.