Daca ti se pare ca ai scapat de griji in momentul in care ai gasit candidatul potrivit si toti cei implicati in decizia de angajare au fost de acord ca el/ea este cel/cea cautat(a), inseamna ca nu ai mai trecut pana acum printr-un proces dificil de prezentare, discutare si negociere a unei oferte.
Etapa emiterii unei oferte este un moment critic in anatomia unui proces de recrutare si orice simplificare sau tratare superficiala risca sa invalideze tot efortul anterior.
Despre ce este vorba de fapt? Despre o cantitate foarte mare de informatii de care ai nevoie (pentru ca oferta nu ar trebui sa fie niciodata privita unilateral daca te astepti ca ea sa fie acceptata), dar si despre o capacitate bine pusa la punct de a expune (unii ar spune „vinde”) avantajele pozitiei catre angajatul ales.
Articolul pe care vi-l recomandam azi despre cum se face o oferta de job (pentru a fi acceptata) ne-a atras atentia tocmai pentru ca abordeaza problema nu doar din perspectiva financiara la care se gandesc cei mai multi. Ceea ce se ofera printr-o oferta (scuzati-ne repetitia) nu sunt de cele mai multe ori doar banii si beneficiile. De fapt, jobul inseamna o pozitie, o imagine, un plus sau un minus in cariera celui care urmeaza sa il accepte etc.
Iata deci cateva sugestii (credem noi binevenite) pentru cei care fac oferte sau intermediaza oferte (este vorba de recrutorii externi):
1. Inainte de a face oferta, nu uita sa te asiguri ca ai inteles care sunt motivatiile profunde ale candidatului (banii s-ar putea sa fie doar un pretext).
2. Gandeste-te cum ai putea aborda discutia despre job in contextul carierei candidatului.
3. Nu rata elementele aparent banale (dar absolut necesare), de genul: locatie, titulatura, salariu de baza etc.
4. Asigura-te ca ii cunosti foarte bine pe managerii cu care urmeaza sa lucreze noul angajat si mediul de lucru.
5. Pregateste-te pentru o discutie despre viitor – ce ar putea sa devina pozitia in urmatorii 3 – 5 ani?
6. Familiarizeaza-te cu mediul de business in care activeaza clientul si cu provocarile (interesante) care ar putea fi benefice pentru companie si implicit pentru cel care urmeaza sa ocupe pozitia respectiva.
7. Nu-l obliga pe candidat sa faca calcule. Fii pregatit cu toate informatiile de care este posibil sa aiba nevoie (bonusuri etc.)
8. Fii pregatit pentru o eventuala discutie despre motivele pentru care pozitia este vacanta (chiar daca subiectul a mai fost atins pe parcursul procesului de recrutare, mai pot aparea oricand intrebari).
Citeste si celelalte recomandari in articolul How to Make a Job Offer si asigura-te ca urmatoarea oferta pe care o faci va fi acceptata foarte usor.
BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
DetaliiSoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]
DetaliiMullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]
DetaliiDora, robotul de recrutare, dezvoltat de o echipă de experți, a ajuns la impresionanta cifră de 1 milion de interviuri, în încercarea de a simplifica și eficientiza procesul de recrutare pentru companii și candidați. Un robot de recrutare automatizeză sarcinile repetitive Dora este o unealtă de asistență pentru recrutori, care automatizează anumite sarcini și ușurează […]
Detalii