Secțiune susținută de

De ce managementul functional nu este suficient

Portal HR \ HR Pedia \ De ce managementul functional nu este suficient

Atunci cand intr-o organizatie lucrurile nu functioneaza si nu se ajunge la performantele dorite, adesea masurile care sunt luate au in vedere mai degraba situatia punctuala, hibele procesului functional, lipsa de competenta a celui responsabil de derularea unei activitati etc. Viziunea aceasta este, insa, unilaterala si risca sa piarda din vedere structura asemanatoare cu a unui „organism viu” a oricarei organizatii.

Pentru ca o „mana” sa functioneze bine e nevoie nu doar ca muschii mainii sa fie viabili. Sunt esentiale si comenzile corecte la nivelul creierului si transmiterea lor eficienta, sunt asadar critice procesele inter si trans-functionale. Cu alte cuvinte, pentru a imbunatati, de exemplu, experienta clientului, o organizatie isi pierde timpul daca are in vedere doar capabilitatile si nevoile celor de la departamentul de relatii cu clientul. Lucrurile sunt mult mai complicate de atat.

Acesta este si motivul pentru care ne-a placut articolul despre procese functionale si inter-procesualitate de pe Harvard Business Review pe care vi-l recomandam azi. Mai ales pentru ca atunci cand nu functioneaza ceva, exista de cele mai multe ori o „vina” imaginara sau reala a HR-ului, e util ca si din acest punct de vedere sa intelegem cum si de unde se repara procesele care nu duc la rezultatele dorite. Una din solutiile esentiale este, cum explica articolul, numirea unor responsabili de procese organizationale (care sa depaseasca insa in aria de impact zona limitata a activitatilor dintr-o singura zona functionala).

Ce ar trebui sa faca un responsabil de proces (care, in alta ordine de idei, trebuie sa aiba o pozitie vizibila in organizatie, sa fie respectat si conectat la tot ceea ce provoaca lucrurile sa se intample cu adevarat)?

1. Sa actioneze ca purtator de cuvant pentru client.

2. Sa monitorizeze indicatorii de performanta ai proceselor.

3. Sa se asigure ca procesele inter-functionale din cadrul organizatiei aduc valoarea adaugata de care este nevoie si, daca nu, sa propuna si sa implementeze schimbari.

Citeste tot articolul Where Have All the Process Owners Gone? pentru a vedea de ce modelul managementului strict functional e adesea depasit in ritmul in care trebuie sa ajunga la rezultate organizatiile din zilele noastre.

Data articol: ianuarie 19, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam