Atunci cand intr-o organizatie lucrurile nu functioneaza si nu se ajunge la performantele dorite, adesea masurile care sunt luate au in vedere mai degraba situatia punctuala, hibele procesului functional, lipsa de competenta a celui responsabil de derularea unei activitati etc. Viziunea aceasta este, insa, unilaterala si risca sa piarda din vedere structura asemanatoare cu a unui „organism viu” a oricarei organizatii.
Pentru ca o „mana” sa functioneze bine e nevoie nu doar ca muschii mainii sa fie viabili. Sunt esentiale si comenzile corecte la nivelul creierului si transmiterea lor eficienta, sunt asadar critice procesele inter si trans-functionale. Cu alte cuvinte, pentru a imbunatati, de exemplu, experienta clientului, o organizatie isi pierde timpul daca are in vedere doar capabilitatile si nevoile celor de la departamentul de relatii cu clientul. Lucrurile sunt mult mai complicate de atat.
Acesta este si motivul pentru care ne-a placut articolul despre procese functionale si inter-procesualitate de pe Harvard Business Review pe care vi-l recomandam azi. Mai ales pentru ca atunci cand nu functioneaza ceva, exista de cele mai multe ori o „vina” imaginara sau reala a HR-ului, e util ca si din acest punct de vedere sa intelegem cum si de unde se repara procesele care nu duc la rezultatele dorite. Una din solutiile esentiale este, cum explica articolul, numirea unor responsabili de procese organizationale (care sa depaseasca insa in aria de impact zona limitata a activitatilor dintr-o singura zona functionala).
Ce ar trebui sa faca un responsabil de proces (care, in alta ordine de idei, trebuie sa aiba o pozitie vizibila in organizatie, sa fie respectat si conectat la tot ceea ce provoaca lucrurile sa se intample cu adevarat)?
1. Sa actioneze ca purtator de cuvant pentru client.
2. Sa monitorizeze indicatorii de performanta ai proceselor.
3. Sa se asigure ca procesele inter-functionale din cadrul organizatiei aduc valoarea adaugata de care este nevoie si, daca nu, sa propuna si sa implementeze schimbari.
Citeste tot articolul Where Have All the Process Owners Gone? pentru a vedea de ce modelul managementului strict functional e adesea depasit in ritmul in care trebuie sa ajunga la rezultate organizatiile din zilele noastre.
BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
DetaliiSoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]
DetaliiMullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]
DetaliiDora, robotul de recrutare, dezvoltat de o echipă de experți, a ajuns la impresionanta cifră de 1 milion de interviuri, în încercarea de a simplifica și eficientiza procesul de recrutare pentru companii și candidați. Un robot de recrutare automatizeză sarcinile repetitive Dora este o unealtă de asistență pentru recrutori, care automatizează anumite sarcini și ușurează […]
Detalii