Hot Now

Evaluatorul tehnic

29 09 2010, Portal HR , Comenteaza, 5.083 afisari

Abordari preferate in interviu:

  • abordare de tip examen de admitere;
  • majoritatea intrebarilor vor fi din registrul tehnic;
  • nu valorizeaza notiunea de competenta si nu vizeaza observarea si inregistrarea de comportamente;
  • considera cunostintele ca fiind singurul indiciu al performantei trecute si viitoare;
  • in situatiile in care candidatul nu reuseste sa raspunda conform asteptarilor va avea tendinta de a oferi raspunsul intr-un mod didactic si formal;
  • intra in interviu cu liste lungi de intrebari si nu finalizeaza discutia decat atunci cand a bifat si ultima intrebare;
  • notitele pe care le ia sunt mai degraba din registrul cantitativ (nr de intrebari raspunse corect);
  • preocupat excesiv de cifre (numar exact de ani de experienta etc.);
  • candidatul este o ecuatie ce poate fi rezolvata in urma unui interviu tehnic.

Consecinte asupra evaluarii:

  • candidati care au sanse mari de reusita sunt respinsi daca nu reusesc sa ofere raspunsurile exact in termenii asteptati de evaluator;
  • daca nu reusesc sa raspunda la primele intrebari corect, candidatii vor sfarsi prin a fi intimidati si vor da raspunsuri din ce in ce mai proaste;
  • cei care nu sfarsesc prin a fi intimidati se vor plictisi repede si isi vor pierde motivatia pentru job;
  • evaluatorul va pierde constant din vedere dimensiunea umana a persoanei din fata sa, ramanand opac la reactii emotionale si atitudini;
  • interviul se transforma intr-un fals examen de admitere pe care este foarte posibil sa il considere neadecvat chiar si cei care reusesc sa il “treaca” avand in vedere standardele evaluatorului.
  • evaluarea se face exclusiv numeric: numar de intrebari raspunse corect, numar de raspunsuri gresite, nivel pe scala de evaluare (dar fara alte interpretari si mai ales fara nuante)

Adauga comentariu

Cele mai noi

Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]

Detalii

Customer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]

Detalii

91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]

Detalii

Independenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter