Hot Now

Foloseşte eficient canalele Social Media în recrutări

14 02 2012, Calin Biris , 4 comentarii, 8.426 afisari

Este evident că reţelele sociale au devenit foarte populare şi sunt un subiect la modă pe toate canalele media. Ele au devenit un hub de conversaţii între utilizatori dar în același timp și un loc de întâlnire al brandurilor cu consumatorii lor.

Cred însă că puțini specialiști în resurse umane le folosesc potenţialul maxim atunci când vine vorba de angajarea de persoane noi in companiile pe care le reprezinta.

Motivul principal pentru care se întâmplă acest lucru este că atunci când vine vorba de recrutare se merge pe metoda clasică: postare și promovare anunț, screeningul CV-urilor primite, test, interviu final și angajare.  Websiteurile de recrutări ușurează mult acest proces și îl încurajează, însă eu cred că această metodă limitează valoarea unei recrutări prin rețelele sociale.

Anunțurile de angajări pot fi instrumente foarte bune de viral marketing și marketing online. Acest lucru adaugă plus valoare companiei. Mai exact recrutarea nu oferă doar persoanele potrivite pentru joburile ptrivite, ci și crește vizibilitatea companiei în mediul online sau transmite un mesaj către potenţialii noi clienți sau parteneri de business.

În perioada decembrie 2011 – ianuarie 2012 am realizat o campanie de angajare pentru un stagiar pe marketing și comunicare online pentru Azimut Teambuilding (www.azimut-teambuilding.ro), o companie ambițioasă din Cluj-Napoca. Recrutarea  a presupus un concurs pe Facebook pentru participanti, urmând ca finaliștii să primească dreptul de participare la un teambuilding organizat gratuit  doar pentru ei (acesta  a ajutat şi la procesul de evaluare a candidaților).

Pe lângă angajarea internului potrivit, campania de recrutare a avut și scopul maximizării vizibilității Azimut Teambuilding în mediul online, pe rețelele sociale.

Cu ajutorul campaniei online în decurs de 2 săptămâni am reușit să ajungem cu mesajul nostru la peste 200.000 de persoane pe Facebook, am primit 307 CV-uri și au fost 12 persoane care s-au calificat pentru etapa următoare din procesul de recrutare. Toate acestea cu buget 0 de promovare!

Studiul de caz complet poate fi citit aici.

Când am gândit campania am realizat că dacă sunt mai atent la publicul țintă căruia mă adresez și analizez toate instrumentele de comunicare online pe care la am la dispoziție, pot găsi metode mai creative de selecție și promovare.

Până la urmă Social Media nu reinventează comunicarea ci doar pune la dispoziție mai multe unelte de interacțiune. Depide numai de noi cum le folosim pe acestea într-un mod cât mai eficient pentru a ne atinge obiectivele companiei şi ale campaniilor de recrutări.

Călin Biriș este Specialist marketing online. Află mai multe despre el aici.

Comentarii (4)
  1. hedi hoka spune:

    Eu am o intrebare? dk campania de recrutare a fost de asa mare succes de ce pe pagina de facebook azimut sunt doar 462 de likeuri?? e doar o curiozitate…

  2. Călin Biriș spune:

    Scopul campaniei nu a fost sa adunam likeuri ci sa gasim cel mai potrivit stagiar pentru companie. Likeurile unei pagini sunt egale cu 0, daca nu sunt targetate si daca nu exista relationare pe pagina.

    Vizibilitatea companiei nu s-a regasit in numarul de likeuri ci in ”share”-uri la mesajele despre Azimut.

  3. Team building spune:

    Interesanta campania de recrutare. Putine like-uri dar in rest e ok.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Revista HR Manager împreună cu Humanistic organizează joi 4 iunie, între orele 14.00–16.00, a doua ediție a evenimentului online „FAST FORWARD. ORGANIZAȚIA DIGITALĂ”, în cadrul căruia se va discuta despre un viitor sustenabil, un alt fel de viitor unde managerul HR are șansa de a contribui decisiv sub presiunea cifrelor și a rezultatelor. Discuțiile se vor […]

Detalii

Inegalitatea de șanse la educație este una dintre problemele fundamentale cu care se confruntă sistemul de învățământ preuniversitar din România. 4 din 10 copii din România au părinți în şomaj sau cu venituri mici, ceea ce se traduce în condiţii de locuit precare, îngrijirea inadecvată a sănătăţii şi bariere în accesul la învăţământ, cultură, sport […]

Detalii

Asociaţia The Social Incubator lansează platforma vocaţională  www.bunincariera.ro cu scopul de a ajuta tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani să își aleagă cariera potrivită. Bun în Carieră pune la dispoziţia tinerilor teste vocaționale, sesiuni de consiliere şi mentorat online, gratuite, pentru valorificarea potenţialului propriu şi informaţii despre paşii necesari traseului educațional și profesional, în funcție […]

Detalii

Programul FUTURE – Construiește cu pasiune susținut de compania internațională Vertiv este unul dintre inițiativele ce au reușit cu succes să se replieze în timp record și să livreze, gratuit, un program complex de #EducatieAltfel pentru 40 de studenți și 15 profesori din mediul universitar. „Adaptabilitatea a fost prima competență soft pe care am activat-o […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter