Hot Now

Hai sa invatam la o cafea

18 11 2010, Portal HR , 2 comentarii, 8.432 afisari

Daca va este cunoscut conceptul „organizatia care invata” („the learning organisation”), atunci o sa va fie usor sa va familiarizati si cu ideea de „cultura de cafenea„.

Este vorba de o abordare noua a procesului de invatare din organizatii care integreaza efectiv invatarea in viata de zi cu zi a acestora. De ce invatarea? Printre altele, pentru ca este esentiala atat pentru motivatia si satisfactia oamenilor, cat si pentru capacitatea organizatiilor de a face fata provocarilor din piata.

La modul concret, implementarea unei culturi de „cafenea” presupune amenajarea unor spatii in care angajatii sa se poata relaxa, unde sa poata relationa cu ceilalti fara constrangerile responsabilitatilor din job si, prin aceasta relationare, sa poata invata lucruri noi, afla despre idei inovatoare, descoperi abordari diferite. Accentul in acest gen de spatii este pe dialogul informal, pe schimbul liber de idei si impresii care faciliteaza invatarea si consolideaza creativitatea in organizatii.

Documentul Learning to Connect: Building the Cafe Culture Movement ne-a atras atentia asupra catorva din beneficiile unei astfel de culturi (vazute in organizatii care au implementat deja aceasta abordare, Google fiind probabil cel mai cunoscut exemplu in acest sens).

Angajatorii care pun la punct o cultura organizationala in care procesul de invatare este o parte fireasca a zilei de munca stimuleaza o sensibilitate crescuta in fata mediului (de unde o putere de adaptare mai mare) si favorizeaza aparitia unui sentiment de comuniune care duce la:

– reducerea turnover-ului de personal,

– micsorarea nivelului de stres,

– reducerea absenteismului,

– imbunatatirea brandului de angajator si pozitionarea ca „angajator preferat”,

– cresterea satisfactiei clientilor,

– dezvoltarea talentelor in interior,

– favorizarea promovarile interne (deci costuri reduse pentru recrutare),

– imbunatatirea reactiei la schimbare si incertitudine economice.

In afara de Google, printre organizatiile care au implementat o „cultura de cafenea” se numara si: McDonald’s, Microsoft, Sodexo.

Aflati mai multe despre cultura de cafenea si avantajele ei in acest raport.


Comentarii (2)
  1. […] This post was mentioned on Twitter by Giorgiana Paun, Portal HR. Portal HR said: Bem o cafea si invatam ceva http://portalhr.ro/?p=813 […]

Adauga comentariu

Cele mai noi

Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]

Detalii

Customer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]

Detalii

91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]

Detalii

Independenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter