Se pare ca ceea ce reiesea din studiul nostru de sfarsit si inceput de an ca fiind una din provocarile HR-ului pe plan local, pozitionarea ca partener strategic, in vest nu mai este o noutate. Articolul de pe McKinsey pe care vi-l recomandam azi vorbeste chiar despre acest lucru ca despre o „lupta” care dureaza de vreo generatie incoace. Ce inseamna asta? Zicem noi ca vesti bune in principiu, pentru ca se presupune ca suntem pe drumul cel bun daca am ajuns sa ne punem problema aceasta la modul serios si, in plus, avem si cateva lectii de invatat de la cei care s-au lovit de „pragurile de sus” mai devreme.
Vestea mai putin imbucuratoare este ca de multe ori „lupta” aceasta nu se incheie atat de repede pe cat am vrea. Cu alte cuvinte, efortul de pozitionare strategica a HR-ului este unul care trebuie sustinut in permanenta pentru ca, si in acest caz, „cu o randunica nu se face primavara”.
Cateva din ideile articolului despre HR-ul care aduce valoare ne-au atras atentia in acest context al lectiilor de invatat si modelelor de urmat. Accentul este pus pe ideea de masurare a eforturilor HR-ului si pe informatiile pe care doar credem ca nu le putem cuantifica:
1. Daca invocam adesea dificultatea masurarii valorii adaugate pe care o aduce HR-ul in organizatie, deja traim vremuri in care cu ajutorul tehnologiei se poate face mai usor legatura intre practici (a se citi strategii puse in practica) si performanta efectiva.
2. Daca acest lucru nu s-a intamplat pana acum, discutia intre CEO si HR despre strategia de management al talentelor cu impact asupra rezultatelor organizatiei trebuie purtata cat mai repede (si, credem noi, ca daca initiativa nu vine din parte CEO-ului, ea ar trebui sa apara obligatoriu ca cerinta din partea HR-ului).
3. ERP-urile si sistemele informationale care sustin activitatea de HR au transformat datele despre performanta si capital uman in sensul cresterii accesibilitatii si transparentei. Ceea ce trebuie facut (si exista resurse de furnizori care asigura acest lucru) este sa se gaseasca interpretarea corecta a acestor informatii din punctul de vedere al cuantificarii aportului efectiv al HR-ului.
4. Ca o consecinta, datele (si mai precis cifrele) care descriu activitatea HR-ului aduc in mod nemijlocit valoare. O interpretare corecta poate duce, de exemplu, la concluzii salvatoare despre tipul de competente necesare pentru anumite pozitii critice.
5. Organizatiile care profita la maxim de informatiile/statisticile/datele oferite de sistemele de suport ale activitatii de HR si care, facand aceasta, au rezultate considerabil imbunatatite, respecta, de obicei, cateva cerinte esentiale: concentreaza eforturile de HR in functie de prioritatile de business, maximizeaza resursele disponibile, vad dincolo de solutiile HR traditionale, fac din interpretarea si proiectarea datelor un obicei esential si nu o practica aleatorie.
Citeste tot articolul Question for your HR chief: Are we using our ‘people data’ to create value? si descopera exemple de companii pentru care masurarea valorii HR-ului nu mai este de mult o notiune vaga, ci o necesitate sustinuta cu consecventa.
Pe 30 martie 2023, aproape 300 de membri ai comunității HR Club s-au reîntâlnit live în cadrul celei de-a 15 ediții a decernării Premiilor de Excelență în Resurse Umane, unul dintre cele mai prestigioase evenimente de resurse umane ale anului. Înaintea ceremoniei de premiere, a avut loc o sesiune specială HR Club Talks live, dedicată […]
DetaliiPrimul trimestru al anului se încheie cu aproape 100.000 de joburi noi postate pe eJobs.ro, cea mai mare platformă de recrutare online din România, dar și cu 2,7 milioane de aplicări, tablou aproape identic cu cel aferent primului trimestru al anului trecut. „Nu vedem diferențe notabile în ceea ce privește numărul de joburi postate sau […]
DetaliiArticol de Mădălina Trif, Senior Manager PwC România Companiile trebuie să-și regândească strategia de recompensare a angajaților, având în vedere că în ultimii zece ani echilibrul între viața profesională și cea personală, precum și formarea și dezvoltarea carierei, și-au triplat importanța în preferințele angajaților, în timp ce recompensa financiară a scăzut cu 24%, reiese din […]
DetaliiUn lider construiește o lume. E oare de ajuns ca ea să fie Bună și Adevărată? Pare că nu, pare că simțim cu toții și nevoia de Frumos. În 2023 vom vorbi Despre Frumos! Frumosul nu este totuna cu frumusețea estetică, chiar dacă o cuprinde. Frumosul este o filosofie de viață, o etică. Este acel […]
Detalii