HR-ul și costurile în social media
Despre beneficiile şi oportunităţile pe care social media le oferă companiilor, prin departamentul de resurse umane, s-a vorbit în numeroase rânduri pe PortalHR. Un aspect mai puţin abordat este reducerea costurilor recrutării prin folosirea specificului şi practicilor social media.
Considerăm că suntem deja prezenţi online şi urmărim să minimizăm transferul/cheltuirea banilor reali în mediul virtual. Conturi premium, soluţii software, aplicaţii, webdesign, consultanţă, resurse umane, toate acestea costă suficient de mult încât orice altă investiţie financiară, deşi necesară, devine greu de obţinut.
O soluţie pentru reducerea costurilor este folosirea unor monede virtuale acceptate de “comunitate”(fani, persoane cu influenţă, champions, cei care recomanda potenţiali angajaţi etc.). Exemple de modalităţi pentru răsplătirea celor care într-un fel sau altul ajută o companie:
1) Oferirea de produse freemium (termen împrumutat de aici). Un blogger care scrie despre campania de recrutare a unei companii poate primi gratuit un produs premium. Acesta poate fi: o temă wordpress, un raport SEO, accesul la un serviciu pentru o perioadă limitată (Facebrands pro pentru o lună).
2) Oferirea de produse gratuite. Aici oferta este bogată dar aş vrea să specific doar: posibilitatea de a descărca documente cu importanţă academică sau de business: rapoarte, studii de caz, cercetări, analize, prezentări. Cred că acestea ar produce un grad mare de implicare în rândul studenţilor.
3) Bani virtuali. De exemplu, pe EmpireAvenue, o reţea socială unde activitatea din social media este cuantificată şi tranzacţionată. Banii produşi că pe o bursă de valori pot fi cheltuiţi prin “misiuni”: 1000 eaves pentru un RT/share, 3000 pentru o recomandarea unui candidat (valori alese la întâmplare).
Empire Avenue nu a prins încă în România şi utilitatea acestui tip de monedă virtuală e foarte mică în spaţiul autohton. Posibil să funcţioneze “creditul” transferabil de la alte jocuri virtuale. Totuşi, mai important decât cazul în sine este conceptul din spatele lui şi problema căreia îi răspunde.
Cum reducem costurile prin social media?
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam