Hot Now

Foloseşte eficient canalele Social Media în recrutări

14 02 2012, Calin Biris , 4 comentarii, 8.371 afisari

Este evident că reţelele sociale au devenit foarte populare şi sunt un subiect la modă pe toate canalele media. Ele au devenit un hub de conversaţii între utilizatori dar în același timp și un loc de întâlnire al brandurilor cu consumatorii lor.

Cred însă că puțini specialiști în resurse umane le folosesc potenţialul maxim atunci când vine vorba de angajarea de persoane noi in companiile pe care le reprezinta.

Motivul principal pentru care se întâmplă acest lucru este că atunci când vine vorba de recrutare se merge pe metoda clasică: postare și promovare anunț, screeningul CV-urilor primite, test, interviu final și angajare.  Websiteurile de recrutări ușurează mult acest proces și îl încurajează, însă eu cred că această metodă limitează valoarea unei recrutări prin rețelele sociale.

Anunțurile de angajări pot fi instrumente foarte bune de viral marketing și marketing online. Acest lucru adaugă plus valoare companiei. Mai exact recrutarea nu oferă doar persoanele potrivite pentru joburile ptrivite, ci și crește vizibilitatea companiei în mediul online sau transmite un mesaj către potenţialii noi clienți sau parteneri de business.

În perioada decembrie 2011 – ianuarie 2012 am realizat o campanie de angajare pentru un stagiar pe marketing și comunicare online pentru Azimut Teambuilding (www.azimut-teambuilding.ro), o companie ambițioasă din Cluj-Napoca. Recrutarea  a presupus un concurs pe Facebook pentru participanti, urmând ca finaliștii să primească dreptul de participare la un teambuilding organizat gratuit  doar pentru ei (acesta  a ajutat şi la procesul de evaluare a candidaților).

Pe lângă angajarea internului potrivit, campania de recrutare a avut și scopul maximizării vizibilității Azimut Teambuilding în mediul online, pe rețelele sociale.

Cu ajutorul campaniei online în decurs de 2 săptămâni am reușit să ajungem cu mesajul nostru la peste 200.000 de persoane pe Facebook, am primit 307 CV-uri și au fost 12 persoane care s-au calificat pentru etapa următoare din procesul de recrutare. Toate acestea cu buget 0 de promovare!

Studiul de caz complet poate fi citit aici.

Când am gândit campania am realizat că dacă sunt mai atent la publicul țintă căruia mă adresez și analizez toate instrumentele de comunicare online pe care la am la dispoziție, pot găsi metode mai creative de selecție și promovare.

Până la urmă Social Media nu reinventează comunicarea ci doar pune la dispoziție mai multe unelte de interacțiune. Depide numai de noi cum le folosim pe acestea într-un mod cât mai eficient pentru a ne atinge obiectivele companiei şi ale campaniilor de recrutări.

Călin Biriș este Specialist marketing online. Află mai multe despre el aici.

Comentarii (4)
  1. hedi hoka spune:

    Eu am o intrebare? dk campania de recrutare a fost de asa mare succes de ce pe pagina de facebook azimut sunt doar 462 de likeuri?? e doar o curiozitate…

  2. Călin Biriș spune:

    Scopul campaniei nu a fost sa adunam likeuri ci sa gasim cel mai potrivit stagiar pentru companie. Likeurile unei pagini sunt egale cu 0, daca nu sunt targetate si daca nu exista relationare pe pagina.

    Vizibilitatea companiei nu s-a regasit in numarul de likeuri ci in ”share”-uri la mesajele despre Azimut.

  3. Team building spune:

    Interesanta campania de recrutare. Putine like-uri dar in rest e ok.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Ca urmare a răspândirii epidemiei COVID19 și a instituirii stării de urgență ce limitează circulația persoanelor, redacția Revistei CARIERE a hotărât să pună gratuit la dispoziția cititorilor săi ediția digitală a publicației, începând cu Martie 2020. Este o formă de respect și de grijă față de integritatea oamenilor și față de nevoia lor de a […]

Detalii

Echipa Biz a lansat astăzi BizRomânia, un proiect special care include site-ul BizRomania.ro și ediția specială a revistei, Biz România. Realizat în timp record, proiectul este dedicat comunității de business și oferă recomandări și soluții de la cei mai puternici experți și analiști pentru traversarea cu bine a crizei coronavirusului. „Acum este nevoie mai mult […]

Detalii

Inițiativa „Reacție pentru educație”, susținută de Ministerul Educației și Cercetării și inițiată de Narada, cu sprijinul Cora România, lansează o platformă digitală care ușurează accesul la educația la distanță pentru cel puțin 30.000 de profesori și elevii lor. Reacție pentru educație este un plan de intervenție, structurat pe două dintre cele mai plauzibile scenarii posibile […]

Detalii

Autor: Claudia Sofianu, Partener, Liderul Diviziei de Impozit pe venit și contribuții sociale, EY România Efectele pandemiei COVID-19 asupra relației dintre angajați și angajatori sunt încă incomplet cunoscute și greu de anticipat în acest moment, dar printre ele ar putea fi: reducerea mobilității oamenilor, folosirea accentuată a mijloacelor de comunicare la distanță și a tehnologiei […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter