#IndustryInsights: “Scrisoare de intenție”
Fondatoarea proiectului PortalHR, Mădălina Uceanu, sărbătorește anul acesta 30 de ani de carieră în resurse umane, alături de echipele pe care le-a format. Ce înseamnă de fapt o experiență atât de vastă în domeniul recrutării? De-a lungul anilor, Mădălina a împărtășit pe diferite canale informații din industrie, pe care le readucem în atenția publicului larg, sub formă de #IndustryInsights.
Am primit zilele trecute prin email de la un prieten o scrisoare de intenție. Sugerez să o vedeți ca pe o glumă, cum sper că și este!
„Mă numesc într-un fel, nu că v-ar interesa prea tare cum mă cheamă pe mine, deși, dacă mă cheamă, eu mă duc.
Am 34 ani, trebuia să am 39, dar nevastă-mea mi-a mâncat 5 ani din viață. Intelectual de rasă, am liceul început și facultatea terminată și un fizic deosebit de atrăgător; obiecte ca: farfurii, linguri, cărți efectiv se lipesc de mine (este adevărat, asta și pentru că le aruncă nevasta în mine).
Nu-mi este frică de muncă, dorm lângă ea și sunt o persoană foarte comunicativă – când vorbesc de la telefonul firmei.
Am o experiență semnificativă în vânzări! Încă de mic copil obișnuiam să vând lucrurile părinților din casă! Sunt o fire foarte dinamică, dar după orele de program. Până acum nu am avut antecedente penale și sper ca până mă voi angaja, la firma Dvs, nici să nu am.
Autodidact în marketing, sunt un fin observator al oricărei investiții, eliminând din start orice fel de cheltuieli colaterale sau fără rezultate. Spre exemplu, eu am mai trimis o scrisoare de intenție + CV și firmei XYZ din Constanța. Dacă răspunsul dvs. este pozitiv și mă angajați, înseamnă că automat banii pe care i-am investit pentru a trimite faxul la Constanța i-am pierdut și asta se întâmplă acum doi ani, când leul era mai puternic.
Nu mai vorbesc de faptul că, iată, eu am terminat scrisoarea, iar dumneavoastră nu m-ați chemat pentru interviu. Mie aceste lucruri îmi dau de gândit și nu pot să nu sesizez anumite tertipuri la care dvs. apelați: vă folosiți de mass-media (dați anunturi prin ziare), este clar un atac la adresa mea. În primul rând nici nu mă cunoașteți și în al doilea rând nici nu sunt obligat să mă angajez la firma dvs.!
În speranța că v-am făcut să zâmbiți puțin (lucru care în procesul de vânzare reprezintă un atuu important), dacă vreți să vă las fără clienți, n-aveți decât să mă angajați!
Mă puteți suna la …
PS. M-ar interesa să îmi dați concediul de odihnă la început.”
PS: Orice asemanare cu o situatie reala este pur intamplatoare:-)
Articol preluat din ianuarie 2013.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam