Investiția în educație și promovarea modelelor de succes feminin – soluții pentru reducerea dezechilibrelor de gen în industria IT
De la stereotipuri, discriminare de gen, la transformarea digitală accelerată de criza Covid-19 și rolul tehnologiei în educație
Firma internațională de avocatură CMS a organizat miercuri, 17 martie, ediția din acest an a evenimentului CMS Women in Business, o întâlnire dedicată în principal doamnelor, colaboratoare și partenere de afaceri. Devenit deja o tradiție CMS, evenimentul se dorește a fi o platformă deschisă de dezbatere și schimb de idei promovând diversitatea, egalitatea de gen și inovația pentru schimbare, într-un cadru informal, colaborativ.
Organizată pentru prima dată online, din rațiuni de prevenție anti-coronavirus, întâlnirea din acest an s-a aliniat campaniei International Women’s Day #ChooseToChallenge, care încurajează implicarea personală pentru inovație și schimbare, și a avut ca temă centrală provocările pe care femeile care au ales o profesie în domeniul tehnologiei (IT&C) trebuie să le surmonteze în activitatea lor.
Printre subiectele discutate s-au regăsit stereotipurile cu care profesionistele din acest domeniu al tehnologiei se confruntă, situațiile de discriminare de gen întâlnite în companiile de IT&C, unde majoritatea angajaților sunt bărbați, leadership-ul feminin în România, dar și stadiul transformării digitale din economia locală și internațională, accelerate în ultimul an de criza Covid-19, precum și rolul pe care tehnologia l-a căpătat tot mai pregnant în ultima perioadă în educație.
Invitatele speciale din acest an în cadrul CMS Women in Business au fost doamnele Elisabeta Moraru, CEO Google România și Andra Sonea, Head of Solution Architecture la FintechOS. Ele s-au referit la provocările profesionale și la modul în care o femeie poate face performanță la cel mai înalt nivel într-o industrie încă dominată bărbați.
„CMS este un pionier, la nivel global, în ceea ce privește diversitatea, egalitatea de șanse, acțiunea afirmativă, multiculturalismul. Din această perspectivă suntem încântați să putem găzdui, ca în fiecare an, această întâlnire cu vechi și noi colaboratoare și partenere de afaceri, cu care împărțim aceleași valori și viziunea unui mediu profesional și de afaceri deschis, inclusiv, meritocratic”, a afirmat Rodica Manea, Partener CMS România și coordonatoarea evenimentului CMS Women in Business în România, alături de Cristina Reichmann, Partener și Cristina Popescu, Senior Counsel.
„Studiile arată că fetele sunt influențate în alegerea unei profesii sau cariere în principal de mamele lor. Ne confruntăm așadar în primul rând cu un factor cultural, femeile fiind ele însele influențate de stereotipuri. Pe de altă parte, situația materială este un factor care influențează direct educația și șansa la o profesie sau carieră. Progresul și evoluția însă nu pot veni decât ca urmare a unui proces de educație și de auto-educație”, a afirmat Elisabeta Moraru, CEO Google România.
„Femeile sunt subreprezentate în industria IT, este o problemă structurală. Realitatea tristă este că, de multe ori ești singura femeie din încăpere, în timpul întâlnirilor de afaceri. De aceea e nevoie ca noi să sprijinim și să încurajăm activ femeile care își doresc să reușească în profesie. Încrederea în sine este esențială pentru succesul în carieră”, a afirmat Andra Sonea, Head of Solution Architecture la FintechOS.
Participantele au subliniat rolul tehnologiei în educație, afirmând că acesta nu este a priori nici pozitiv, nici negativ, ci acela pe care cei care o folosesc îl imprimă, prin conținut. Oportunitățile pe care tehnologia le oferă sunt nenumărate, însă este datoria noastră să ajutăm și să educăm tânăra generație să transforme informațiile în cunoaștere. La nivel global, sărăcia rămâne o barieră importantă în calea accesului democratic la tehnologie.
Dezbaterile CMS Women in Business au aratat că, în ciuda faptului că România este mai bine clasată în ceea ce privește reprezentarea femeilor în industria IT (față de UK spre exemplu), există un dezechilibru sistemic major. Este nevoie de o demistificare a narațiunilor privind incapacitatea femeilor de a avea un rol de prim plan în societate și în activități considerate tradițional masculine, de un demers educativ susținut pentru combaterea stereotipurilor. Stereotipurile încep odată cu noi, încă din copilărie. Vorbitoarele au evidențiat nevoia de o avea o legislație națională care să promoveze eficient diversitatea și incluziunea și au concluzionat că soluția reducerii dezechilibrelor de gen constă în investiția în educație și în promovarea modelelor de succes și a leadership-ului feminin.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam