Hot Now

Jos sedintele, sus discutiile

18 03 2011, Portal HR , Un comentariu, 6.395 afisari

Daca ati avut macar o data senzatia ca ziua de lucru va este obositor aglomerata de intalniri si sedinte a caror utilitate este minima sau inexistenta pentru performanta efectiva, inseamna ca v-ati pus si problema cum sa faceti sa nu lasati productivitatea (voastra si a celor din jur) sa fie afectata de acest fenomen atat de specific mediului traditional de munca.

Sedintele sunt unul din motivele pentru care se spune chiar ca nu muncim cand suntem la birou si consecintele asupra performantei nu intarzie sa apara daca dozele de astfel de „intalniri” depasesc un nivel minim pe care am indrazni chiar sa il numim de igiena.

Tim Ferris, in cartea sa The Four Hour Workweek, propune o abordare transanta: renuntati complet la sedinte. Mai mult decat atat, pledoaria sa e sustinuta cu exemple practice despre cum poti evita sa participi la sedinte ca angajat sau sa crezi ca ai nevoie de ele daca esti manager. Ca orice solutie extrema, insa, e foarte posibil ca abolirea completa a sedintelor sa duca la reactii de respingere.

Pentru ca am simtit ca de fapt cea mai utila ar fi o solutie la jumatatea drumului, articolul de pe Harvard Business Review pe care vi-l recomandam azi ne-a atras atentia si ne-a bucurat prin tonalitatea linistita si argumentata a solutiei pe care o propune: inlocuiti pe cat posibil sedintele cu discutii.

La prima vedere, poate sa para ca e vorba doar de trecerea de la formal la informal in comunicare, dar lucrurile sunt de fapt mult mai complexe (si nicidecum usoare, evident). Mai sunt si alte motive pentru care merita sa propuneti si sa participati la discutii si nu la sedinte:

1. Capacitatea discutiilor bune de a da facilita spontaneitatea pe taramul ideilor.

2. Potentialul creativ mai mare al discutiilor in comparatie cu sedintele monontone si previzibile.

3. Caracterul democratic, ideile se „plamadesc” impreuna si e putin probabil ca cineva sa se plictiseasca asa cum se intampla in prezentarile din sedinte.

Cu siguranta ca pentru manager una din marile provocari ale renuntarii la sedinte se leaga subtil de renuntarea la nevoia de control si de previzibil. Exista, insa, si pentru spaima aceasta un contrabalans mai mult decat util: discutiile activeaza gandirea cu partea dreapta a creierului si au sanse mai mari sa ajunga la rezultate consistente.

Citeste tot articolul Hold Conversations, Not Meetings si descopera cum poti incerca sa faci un experiment data viitoare cand simti ca ai nevoie de o sedinta.

Comentarii (1)
  1. […] citit într-un articol că ar trebui să renunțăm cu totul la şedinţe și să le înlocuim cu discuții. Păi, oare nu […]

Adauga comentariu

Cele mai noi

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii

Redacția Avocatnet a scris în ultimele luni despre foarte multe aspecte ce țin de relația angajator – salariat în contextul epidemiei de coronavirus. Acesta este motivul pentru care au putut să pună azi informațiile cap la cap pentru a face un ghid orientativ util pentru orice companie activă în momentul de față sau care se […]

Detalii

În perioada 1-9 septembrie 2020 se va desfășura ediția a XIV-a a Școlii de Vară HR Club Next Generation, dedicată studenților și masteranzilor pasionați de resurse umane. Adaptându-ne “noului normal”, formatul va fi puţin diferit faţă de anii trecuţi, iar cursurile se vor desfăşura pe o platformă virtuală, însă obiectivul rămâne acelaşi: continuăm să ne […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter