Secțiune susținută de

La vremuri noi, lideri noi

Portal HR \ HR Pedia \ La vremuri noi, lideri noi

Despre leadership se vorbește mult. E, probabil, printre subiectele de training cele mai cerute de organizații și de ceva vreme se vorbește despre nevoia de a dezvolta competențe de leadership și la copii. 🙂 Însă, ca și alte concepte „abuzate”, nici leadership-ul nu mai este ce era odată.

Articolul pe care vi-l recomandăm azi vorbește despre modul în care, în trecerea de la era post-industrială la cea digitală, noile modalități de colaborare impun tehnici noi de leadership. Într-o perioadă în care tehnologia creează joburi noi care până nu demult păreau SF, organizațiile redistribuie procesul de luare a deciziilor și nivelează ierarhia corporatistă pentru a ajunge la rețele interconectate. Vorbim despre inteligență artificială, „machine learning” și știința datelor ca despre realități concrete, lumea business-ului devenind și datorită lor mai agilă, mai rapidă și mai democratică.

Cum mai vorbim despre leadership în era digitală? Conștientizând aceste realități:

  1. Liderii conduc acum echipe agile și triburi ad-hoc, nu subordonați direcți care doar execută sarcini.
  2. Liderii buni sunt cei care știu să se conecteze și să colaboreze.
  3. Liderii moderni practică „managed empowerment” – procesul de luare a deciziilor este distribuit, nu centralizat.
  4. Succesul unui leader se măsoară prin cantitatea de inovație adusă, nu prin ceea ce execută.
  5. Pregătirea liderilor digitali necesită un mod nou de a gândi, nu doar seturi noi de abilități.
  6. Leadership-ul se democratizează (adesea, liderii informali pot fi mai eficienți decât cei formali).

Ce pot face companiile pentru a se asigura că au liderii de care au nevoie?

  1. Să înceapă dezvoltarea viitorilor lideri „de jos” (nu de când ajung să fie promovați pe poziții de management)
  2. Să-și învețe managerii să facă coching pentru a-și dezvolta oamenii din echipă.
  3. Să dezvolte abilitățile critice, mai ales orientarea către dezvoltare și învățarea permanentă

Liderul-erou și-a jucat ultima reprezentație. E nevoie de un nou model de leadership. Pentru mai multe informații, citiți tot articolul A New Age Demands New Leadership.

Data articol: iulie 9, 2019

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam