Manualul angajatului Disney
Deși nevoia de a combina o cultură organizațională bazată pe eficiență cu creativitatea și inovația pare sa fie mai degrabă ceva recent, atunci când vine vorba de companii care trăiesc efectiv din inedit și originalitate se poate vorbi deja de o istorie în acest sens. Și pentru că există dovezi despre atenția acordată culturii organizaționale încă in prima jumătate a secolului trecut, recomandarea de azi s-ar putea să vă intereseze.
Mai precis, vă sugerăm o lectură care suntem convinși că vine la pachet cu doze mari de inspirație. Este vorba de Manualul angajatului publicat în 1943 de departamentul de resurse umane al companiei Disney Productions.
Iată cateva din „ideile” care ne-au atras atenția:
1. Manualul este intitulat sugestiv „The Ropes”. Să fie vorba de o clarificare a modului în care se trag „sforile” în organizație? 🙂
2. Politica vestimentară este descrisă prin sintagma „businesslike informality”.
3. Deși tonul e relaxat și democratic, doar Compania este mentionata cu majusculă, în vreme ce angajatul rămâne, totuși, cu minusculă.
4. La Disney nu este acceptat cuvântul „absenteism”. Angajații sunt încurajați să vină la serviciu pentru a se asigura ca în ziua salariului primesc suma așteptată.
5. Joia, o dată la două săptămâni, se plătesc salariile și angajații sunt îndemnați sa își petreacă timp la birou în cursul dimineții pentru a fi siguri ca își primesc „cecul”.
6. Dormitul prea mult dimineața dăunează… salariului.
7. Atunci când o rudă te roagă să îi pui o vorbă bună să se angajeze la Disney, povestește-i care sunt pașii pe care trebuie să îi parcurgă ca să aplice la un job.
8. Corespondența personală nu iși are locul la birou.
9. Apelurile telefonice cu caracter personal trebuie limitate doar la urgențe, chiar daca asta riscă să iți afecteze viața socială.
10. Pe locul 5 în topul motivelor pentru concediere este comportamentul imoral sau indecent. Pe locul 2 este ineficiența în doze alarmante.
11. Daca vrei să îți dai demisia, trebuie să anunți cu 72 de ore înainte.
12. Abia după un an de muncă neîntreruptă îți poți lua un concediu, dar atenție la planificarea lui.
Nu uitați! Disney și-a propus să transmită mai departe imaginea unui angajator amuzant, relaxat și prietenos.
Citește tot manualul angajatului și spune-ne și tu în ce masură ți se pare că documentul comunică acest lucru.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam