Metode de eficientizare a secțiunii de cariere de pe site-ul companiei
Atragerea candidaţilor valoroşi în secţiunea de cariere a site-ului unei companii este un proces dificil şi provocator. Pentru a-i convinge să îşi înregistreze CV-ul, să aplice sau măcar să îşi completeze profilul e necesară o ofertă substanţială, prezentată într-un mod excepţional.
În cele mai multe cazuri, această secţiune este plictisitoare, plină de clişee şi lipsită de informaţiile necesare. Pentru a îmbunătăţi situaţia, s-ar putea face schimbări de conţinut şi aspect, tonalitate şi funcţionalitate. Însă, acestea nu sunt în mod tradiţional specifice agendei HR-ului şi va trebui să folosim uneltele şi strategiile Marketingului (online).
În lipsa unor studii despre conversia vizitatorilor în candidaţi, pe pagina de cariere, trebuie să folosim ipotezele şi concluziile experimentelor de conversie a vizitatorilor în clienţi. Pe blogul kissmetrics.com găsim 100 studii de caz despre optimizarea conversiei vizitatorilor (perspectiva de marketing). Din acestea vom încerca să extragem indicatori a căror aplicabilitate poate fi deturnată în interes HR-istic, pentru eficientizarea secţiunii de cariere.
1) Modificarea design-ului (creşte conversia cu 33%).
2) O pagină de pornire simplă şi aerisita (cu 225% mai multe conversii).
3) Postarea unui mesaj ce îndeamnă la acţiune (cu 93% mai multe clicuri în secţiunea respectivă).
4) Adăugarea unor poze personalizate pe fundalul paginii (cu 102,5% mai multe conversii).
5) O definire atentă a propoziţiei valorice (cu 128% mai mulţi vizitatori înregistraţi).
6) Evidenţierea CTA (call to action: cu 591% mai multe conversii).
7) Adăugarea recenziilor & testimonialelor pe pagină (35%mai multe conversii).
8) Schimbarea culorilor unor butoane (cu 21% mai multe conversii).
9) Culoarea roşie a butonului CTA (2,5% creştere a conversiilor).
10) Implementare chat (211% creştere a conversiilor).
11) Butoane pentru repostarea de conţinut pe reţelele sociale (poziţionate corect cresc rata de distribuire a unui mesaj cu 3600%).
12) Imagini mărite (cu 9% mai multe vânzări).
Cele 100 de studii menţionate cuprind mult mai multe exemple unde succesul a fost obţinut în urma schimbării unui singur cuvânt, a unei singure imagini, a unei culori, sau în urma unor modificări mai ample. Ele reprezintă o provocare pentru specialiştii în domeniul resurselor umane pentru a găsi valente HR-istice strategiilor de conversie e vizitatorilor din secţiunea de cariere.
Mulţumesc Anei Matei pentru articolul de pe kissmetrics.com. Pe blogul ei sunt multe informaţii despre SEO şi Marketing, informaţii ce pot fi speculate în interes HR-istic. Cu acelaşi scop merită vizitat şi site-ul unbounce.com.
Succes!
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam