Secțiune susținută de

Pasi mici catre recunoasteri mari

Portal HR \ HR Pedia \ Pasi mici catre recunoasteri mari

Din pacate, prea multe organizatii se gandesc abia in perioada sarbatorilor la nevoia de a-si rasplati angajatii si de a le recunoaste meritele prin bonusuri sau alt gen de metode specifice. In realitate, o politica eficienta de recunoastere si rasplatire ar trebui sa faca parte dintr-o strategie organizationala care nu doar afirma ca oamenii sunt cea mai importanta resursa, ci o si dovedeste cu echitate si consecventa.

Raportul pe care vi-l recomandam azi despre o cercetare Corporate Executive Board (de pe HR Toolbox) pe aceasta tema analizeaza politicile specifice de recunoastere si rasplatire a 27 de companii cautand astfel sa identifice aspecte comune si un posibil mod recomandat de actiune pentru organizatiile care isi propun sa faca din rasplatire un vehicul real de motivare si fidelizare.

Iata si cateva din aspectele care ne-au atras atentia:

1. Descrierea procesului de elaborare a unei strategii de recunoastere si rasplatire in 4 faze: de la etapa de design a programului, la cea de identificare a factorilor cheie si resurselor, trecand prin etapa de training si comunicare si terminand cu gestionarea si masurarea efectiva a impactului.

2. Identificarea comportamentelor care urmeaza sa fie recunoscute si rasplatite este esentiala. Majoritatea companiilor au tendinta sa recunoasca (in sensul laudativ, evident) durata de timp petrecuta in organizatie. Acest factor este urmat indeaproape pe lista de aspecte laudabile de inovatie, initiative/idei care duc la controlul costurilor, excelenta individuala intr-un rol.

3. Orientarea catre comunitate, comportamentul in conformitate cu cultura organizatiei sau masura in care angajatul se orienteaza pe mentinerea si respectarea sigurantei muncii sunt actiuni/ comportamente mai putin importante atunci cand vine vorba de recunoastere publica.

4. Excelenta individuala si inovatia sunt adesea cele mai rasplatite de majoritatea organizatiilor.

5. In efortul de a pune la punct un program de recunoastere si rasplatire adecvat, organizatiile se folosesc si de feedback-ul colectat de la angajati prin intermediul unor studii specifice.

6. 96% din organizatiile cercetate folosesc rasplata de natura financiara. Sunt putine cele care echilibreaza latura financiara cu rasplata de alta natura.

Descarca tot studiul Benchmarking Reward and Recognition Programs pentru a intelege in detaliu cum se elaboreaza o strategie de recunoastere si rasplatire care serveste obiectivelor organizatiei si nu satisface doar o nevoie sezoniera.

Atentie! Trebuie sa fii membru in comunitatea HR Toolbox pentru a avea acces la aceste informatii. Inscrierea este gratuita.


Data articol: decembrie 22, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam