Tendințe în piața de training şi dezvoltare în anul 2012
Companiile din Romania investesc în medie 478 Eur/an pentru pregatirea şi dezvoltarea unui manager şi numai 265 Eur/an pentru un angajat, arată rezultatele studiului Tendințe în piața de training şi dezvoltare în anul 2012, realizat de compania de training EXEC-EDU.
Studiul Tendințe în piața de training şi dezvoltare în anul 2012 reprezinta singura iniţiativă din acest an dedicată identificării priorităţilor companiilor din Romania, privind trainingul angajaţilor. Am investit în acest proiect fiind ferm convinşi că dezvoltarea competenţelor şi loialitatea angajaţilor sunt esenţiale pentru competitivitatea companiilor în această perioadă, cu concurenţă în creştere şi clienţi tot mai sofistificaţi. În calitate de furnizor de programe de dezvoltare pentru manageri, am dorit să cunoaştem necesităţile de ultimă oră ale clienţilor, pentru a le putea livra programe performante – a declarat prof.dr. Lavinia Raşcă, director general EXEC-EDU.
Studiul Tendințe în piața de training şi dezvoltare în anul 2012 relevă faptul că managerii români preferă în continuare trainingul clasic altor forme de invăţare precum e-learning sau coaching şi mentoring. Îmbunătăţirea relaţiilor în echipă şi a comunicării sunt considerate cele mai importante pentru dezvoltarea managerilor de mijloc, în timp ce, pentru managerii de top, se apelează în principal la cursuri de leadershipul şi la coaching. Studiul iniţiat de EXEC-EDU mai arată că, în privinţa abilităţilor hard în afaceri, în 2012 angajatorii îşi doresc ca middle şi top manageri să poată gândi şi acţiona strategic. Deşi nevoile de învăţare şi dezvoltare au crescut, bugetele de training ale companiilor se menţin în 2012 la nivelul celor 2011.
Pentru dezvoltarea abilităţilor angajaţilor, companiile folosesc în principal activităţile experienţiale „on the job” (rotaţia posturilor şi învăţare prin activitatea practică desfaşurată la birou). Astfel, angajaţii companiilor intervievate lucreaza în medie până la 17 zile pe an în alte departamente sau pe alte posturi, pentru a acumula experienţă şi noi cunostinţe. Totodată, din ce în ce mai mult în aceasta perioadă, companiile apelează la training intern (13,4%), în procent aproape egal cu trainingul oferit de furnizori externi (12,7%).
În evaluarea necesităţilor de training, interviul cu managerul direct are un rol semnificativ, 87% din respondenţi menţionându-l ca metoda de stabilire a programului de dezvoltare dedicat angajaţilor. Alte instrumente folosite în acest scop sunt, în ordinea importanţei, chestionarul de evaluare a performanţei (73,9%) şi interviurile cu angajaţii (54,3%).
Recomandările de la prieteni şi colegi sunt mai importante decât internetul şi reţelele sociale în alegerea furnizorului de training.
Studiul confirmă tendinţa în creştere referitoare la preferinţa organizaţiilor pentru cursurile personalizate (68,7%), adaptate obiectivelor specifice ale acesteia, în detrimentul celor open (33,3%), la care pot participa cursanţi din mai multe organizaţii.
Studiul Tendințe în piața de training şi dezvoltare în anul 2012 a fost realizat în perioada aprilie-mai 2012, pe baza unui chestionar adresat managerilor de resurse umane şi managerilor generali din 184 de companii care investesc constant în training în ultimii ani şi care activează în industrii diferite, de la servicii financiare, farmaceutice, comert şi distributie până la IT & C şi auto.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam