Hot Now

Trainerul

29 09 2010, Portal HR , Comenteaza, 5.851 afisari

Calitatea procesului de  invatare din timpul sesiunilor de training este determinata intr-o masura covarsitoare de competenta trainerului. Si nu este vorba aici doar de nivelul de cunostinte. Acesta este relevant dar nici pe departe suficient pentru a transforma o persoana experimentata intr-un anumit domeniu intr-un trainer bun.

Programe de training cu un continut notional mai putin bogat pot fi “salvate” de o prezenta de impact, de calitati precum creativitate, deschidere catre diversitate, rabdare etc. Din pacate, de cele mai multe ori organizatiile isi condamna o intreaga strategie de training la esec alegand programele de training doar cu gandul la continut si adresabilitate si mult prea putin sau deloc avand in vedere persoana care le livreaza.

Pentru organizatiile care isi pot permite luxul de a avea un departament de training intern, dezvoltarea unor traineri competenti este o parte integranta a strategiei organizationale de training si dezvoltare. Se va avea astfel in vedere, dincolo de nivelul de cunostinte necesar, o paleta de competente cum ar fi discursul cu impact, ascultarea activa, prezenta etc (unele dintre ele pot fi dezvoltate in timp, altele pot fi elaborate prin programe de Train the Trainer).

Multe companii de training dezvolta, odata cu filosofia de training, si un profil al celui care livreaza cursurile. In majoritatea profilelor se vor regasi insa cateva trasaturi comune. Trainerul ar trebui sa fie:

  • in permanenta preocupat de dezvoltare si auto-dezvoltare;
  • experimentat in ceea ce priveste dificultatile interactiunii cu participantii (Atentie! Ca orice experienta, aceasta se castiga si se consolideaza in timp.)
  • capabil sa fie suficient de apropiat de participanti incat sa le cladeasca increderea, dar si suficient de echidistant pentru a impune respect si profesionalism;
  • clar in exprimare, capabil sa isi adapteze discursul in functie de subiect si audienta;
  • atent la nevoile participantilor (experimentat in interpretarea limbajului verbal, non-verbal si para-verbal);
  • controlat in reactii;
  • capabil sa creeze un mediu care sa favorizeze invatarea;
  • un bun facilitator;
  • un ascultator activ;
  • un bun prezentator;
  • capabil sa integreze idei si puncte de vedere;
  • capabil sa diagnosticheze probleme si sa ajute la rezolvarea lor;
  • atent la detalii dar constient de coerenta intregului;
  • orientat catre atingerea obiectivelor de invatare dar nu in detrimentul calitatii procesului si intelegerii notiunilor vehiculate;
  • organizat, structurat;
  • un bun manager al timpului;
  • racordat la realitatile de business;
  • cunoscator al proceselor complexe de business.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]

Detalii

Customer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]

Detalii

91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]

Detalii

Independenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter