Calitatea procesului de invatare din timpul sesiunilor de training este determinata intr-o masura covarsitoare de competenta trainerului. Si nu este vorba aici doar de nivelul de cunostinte. Acesta este relevant dar nici pe departe suficient pentru a transforma o persoana experimentata intr-un anumit domeniu intr-un trainer bun.
Programe de training cu un continut notional mai putin bogat pot fi “salvate” de o prezenta de impact, de calitati precum creativitate, deschidere catre diversitate, rabdare etc. Din pacate, de cele mai multe ori organizatiile isi condamna o intreaga strategie de training la esec alegand programele de training doar cu gandul la continut si adresabilitate si mult prea putin sau deloc avand in vedere persoana care le livreaza.
Pentru organizatiile care isi pot permite luxul de a avea un departament de training intern, dezvoltarea unor traineri competenti este o parte integranta a strategiei organizationale de training si dezvoltare. Se va avea astfel in vedere, dincolo de nivelul de cunostinte necesar, o paleta de competente cum ar fi discursul cu impact, ascultarea activa, prezenta etc (unele dintre ele pot fi dezvoltate in timp, altele pot fi elaborate prin programe de Train the Trainer).
Multe companii de training dezvolta, odata cu filosofia de training, si un profil al celui care livreaza cursurile. In majoritatea profilelor se vor regasi insa cateva trasaturi comune. Trainerul ar trebui sa fie:
Anul 2023 a fost unul dificil pentru sectorul IT, atât la nivel global, dar mai ales în România. Pe de o parte, concedieri semnificative în prima parte a anului au lăsat foarte mulți candidați în căutare de job într-o piață cu pretenții tot mai ridicate, iar pe de altă parte, impozitarea veniturilor de peste 10.000 […]
DetaliiCustomer Experience Romania organizează CX Conference Bucharest 2023, un eveniment conceput pentru a sustine transformarea domeniul experienței clienților în România. Conferința va avea loc pe data de 25 octombrie la Nord Events Centre și se adresează liderilor din domeniul CX, marketing, resurse umane, customer care, customer service, vânzări, operațiuni și antreprenorilor romani. CX Conference Bucharest […]
Detalii91,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs România au declarat că au în plan să facă angajări până la finalul anului. 5,4% spun că au blocat toate angajările, în timp ce 3,4% nu știu exact care va fi cursul evenimentelor până la final de an. Dintre cei care […]
DetaliiIndependenți, pragmatici, la curent cu noile tehnologii, tinerii din generația Z sunt deciși să își trăiască viața și să își construiască parcursul educațional și profesional conform propriului set de valori. Anual, la IUF- The International University Fair participă peste 20.000 de elevi și studenți. Datele ultimelor ediții ne arată că tinerii din România sunt din […]
Detalii