Training pentru studenti
Corina ne-a intrebat:
Ce traininguri sunt mai interesante pentru studenti?.. sa-i ajute atat in propria dezvoltare cat si in viitoarea cariera..dar sa le capteze si interesul/atentia.
Noi ii raspundem:
Probabil ca cei mai in masura sa raspunda la intrebarea aceasta sunt chiar studentii. De altfel, intotdeauna atunci cand se pune problema elaborarii unor strategii si programe de training adaptate intr-o organizatie (comerciala sau NGO), parerea celor care urmeaza sa beneficieze de pe urma training-ului este esentiala.
Raspunsul la intrebarea ta ar trebui sa fie, asadar, o combinatie din noua demersuri complementare:
1. o analiza detaliata a nevoilor de training din punctul de vedere al organizatiei.
2. o autoevaluare si comunicare a dorintelor de training si dezvoltare din partea studentilor/voluntarilor.
In ambele situatii, nivelul de formalizare poate sa varieze. De la utilizarea unor chestionare elaborate (care necesita insa un efort de dezvoltare) pana la purtarea unor discutii structurate pe aceasta tema, intr-o organizatie bazata pe voluntariat ponderea si greutatea unor astfel de activitati variaza in functie de competenta celor care le desfasoara si disponibilitatea de a investi timp si resurse in asa ceva.
Facuta ca la carte, o analiza a nevoilor de training trebuie sa aiba in vedere pe de o parte cunostintele si abilitatile de care au nevoie voluntarii pentru a-si finaliza cu succes si, am sublinia noi, cu placere sarcinile si, pe de alta parte, nivelul la care exista aceste cunostinte si abilitati in profilele de voluntari disponibile. Identificarea diferentelor duce la stabilirea temelor concrete de training, fie ca este vorba de comunicare, planificare si organizare, negociere etc. Dincolo de evaluarea oficiala a organizatiei, este insa esential ca prin intermediul unui formular de auto-evaluare si a unei discutii fata in fata, voluntarul/studentul sa isi poata spuna parerea despre subiectele pe care ar vrea sa le aprofundeze. Doar in felul acesta sunt sanse ca gradul de receptivitate fata de programele de training in care va fi inclus sa fie unul pozitiv.
Urmand link-ul acesta, poti descarca un document care detaliaza pas cu pas etapele care trebuie parcurse pentru elaborarea acestei analize si stabilirea directiilor pe care este necesar sa se concentreze efortul de training.
Cateva din aspectele care ne-au atras atentia si pentru care il recomandam sunt:
1. Explicatia care insoteste nevoia „auditului de abilitati” (analiza nevoilor de training.)
2. Diagrama auditului de abilitati alcatuita din casete clare si usor de urmarit.
3. Formularele de suport pentru fiecare etapa a procesului.
4. Fisa de lucru pentru listarea abilitatilor cheie pentru organizatie in functie de zona functionala.
5. Formularul de auto-evaluare construit pe baza unor competente cheie (atentie! acestea trebuie definite in functie de obiectivele si rolurile existente in fiecare organizatie!).
6. Planul individual de dezvoltare.
7. Planul organizational de dezvoltare (un sumar al planurilor individuale care scoate in evidenta aspectele critice incadrandu-le in timp).
8. Listarea nevoilor concrete de training.
9. Stabilirea tipului de activitati de training adaptate (coaching, training in clasa, e-learning etc.)
10. Formular pentru evaluarea programelor de training implementate
Nu in ultimul rand, ar putea sa iti fie util documentul acesta (pe care l-am mai recomandat si intr-un articol anterior) despre munca cu voluntarii care include un capitol dedicat training-ului.
Un aspect esential de retinut pentru acest proces este ciclicitatea lui. Un program de training bine pus la punct si adaptat nevoilor studentilor/voluntarilor dintr-o organizatie este un organism in continua evolutie, asa dupa cum si modelele motivationale ale celor care se implica in activitati de voluntariat sunt marcate de o singura certitudine: aceea a schimbarii.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam