Secțiune susținută de

Angajăm secretară cu experiență în Boolean search

Portal HR \ Actual \ Angajăm secretară cu experiență în Boolean search

Am dat recent peste o cerinţă inedită în cadrul unui anunţ de recrutare. Pentru un post de secretariat cu atribuţii de recrutare se cereau bune cunoştinţe de Boolean search. Este un element nou, cu o prezenţă surprinzătoare întrucât căutarea talentelor pe Google nu este atractivă pentru recrutori. Totuşi, pentru a ne completa setul de unelte pentru recrutare, vă propun să urmărim ce este Boolean search, ce presupune şi ce utilităţi îi putem găsi.

Căutarea de tip Boolean înseamnă folosirea unui şir de coduri cu scopul rafinării volumului mare de date afişate de Google, doar pe baza cuvintelor cheie care ne interesează. În realizarea acestui şir sunt folosite cuvintele cheie dorite şi cinci elemente de construcţie. Ele sunt: AND, OR, NOT, “” şi ().

Tastând două sau mai multe cuvinte legate prin AND spunem motorului de căutare că vrem să le arate pe toate în cadrul fiecărui rezultat afişat. De exemplu: “agent vânzări” AND “asistent vânzări”. Comanda OR este folosită pentru a diversifica căutarea. Ne interesează să căutăm pe Google “specialist salarizare” OR “payroll specialist”.

Folosind NOT excludem rezultatele care nu ne interesează sau care nu dorim să fie afişate. De exemplu, dacă vrem să căutăm un  inginer constructor va trebui să protejăm căutarea de toate celelalte tipuri de ingineri. O putem realiza prin NOT astfel: “inginer constructor” NOT “inginer petrochimist” NOT “inginer de soft”.

După cum aţi observat, în câteva locuri am folosit ghilimelele. Acestea sunt cel de-al patrulea element de construcţie al şirului de căutare şi au rolul de a conserva expresia în forma în care dorim să o vedem afişată. Nu dorim ca Google să afişeze rezultate pentru cuvintele inginer şi constructor ci pentru întreaga expresie “inginer constructor”.

Ultima parte a codului este semnificaţia folosirii parantezelor rotunde. Ele sunt importante în construcţiile complicate, formate din cuvinte cheie variate, care pot crea confuzie. Introducerea de noi criterii în căutare duce automat la nevoia unei structuri clare. De exemplu: (“inginer constructor” OR “inginer construcţii civile”) AND (Bucureşti OR Cluj) AND (Bog’Art OR MaxBoegl).

Este destul de surprinzătoare nevoia de a folosi Boolean search în România în condiţiile în care majoritatea afişărilor relevante redirecţionează căutarea spre LinkedIn, BestJobs etc., platforme care pun la dispoziţie unelte precise pentru căutare. Totuşi, am descoperit că folosirea unui cod adecvat poate ajuta în identificarea candidaţilor de nişă (ex: zona social media, căutarea designerilor cu portofolii online).

Dacă veţi  construi şi testa coduri pe baza celor 5 elemente, vă invit să le împărtăşiţi cu noi în comentarii. Pentru mai multe informaţii pe tema căutării de tip Boolean accesaţi blogul BooleanBlackBelt.

Data articol: noiembrie 13, 2012

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam