Secțiune susținută de

Când să mă aștept la un răspuns după interviu

Portal HR \ Opinia consultantului \ Când să mă aștept la un răspuns după interviu

Alexandra ne-a întrebat:

Am fost săptămâna trecută la un interviu și recrutorul mi-a spus că nu îmi poate promite un răspuns la o anumită dată pentru că procesul de recrutare este încă în derulare și e greu să estimeze când se va termina. Totuși, eu aș vrea să primesc un răspuns (chiar dacă este negativ). Când credeți că aș putea să mă aștept să mă contacteze?

Noi îi răspundem:

Răspunsul și feedback-ul după interviu fac parte din regulile de aur (considerăm noi) ale recrutării și nu ar trebui să lipsească niciodată de pe lista de lucruri obligatorii de făcut ale unui recrutor. Acest lucru este valabil indiferent dacă vorbim despre un recrutor intern sau despre un consultant care recrutează pentru o organizație client. Din mometul în care a avut loc o discuție cu un candidat (telefonică sau față în față), oferirea unui interval de timp în care acesta se poate aștepta să primească un răspuns și respectarea promisiunii sunt absolut firești.

Astfel, dorința ta de a primi acest răspuns ni se pare cât se poate de normală în acest context și, din păcate, una din primele concluzii pe care le putem trage referitoare la procesul de recrutare despre care ne-ai povestit este că lucrurile nu funcționează așa cum ar trebui (ca să folosim un eufemism).

Chiar dacă realist vorbind este greu de estimat o dată finală a procesului de selecție a aplicațiilor, trebuie să existe un calendar al proiectului de recrutare, un termen limită până la care se dorește completarea poziției vacante și în funcție de care se derulează toate etapele recrutării. Astfel, un evaluator care depinde, e exemplu, și de un manager funcțional pentru selecția candidaților, poate să comunice candidaților intervievați măcar o dată orientativă (în general maxim 2 săptămâni de la momentul interviului), urmând să revină cu un telefon în acel moment pentru a explica etapa în care se află procesul de recrutare. Chiar dacă nu are un răspuns final pentru candidatul respectiv, menținerea legăturii este obligatorie nu numai din motive de respect (deși ar fi suficiente acestea), ci și din motive de disponibilitate. Dacă procesul de selecție durează foarte mult, există riscul ca un candidat evaluat la început să nu mai fie disponibil după o lună. Consecințele acestui fapt sunt variate, cele mai importante fiind legate pe de o parte de imaginea angajatorului și pe de alta de pierderea de timp sau alte resurse (dacă procesul trebuie reluat din acest motiv).

Un recrutor trebuie să fie conștient de faptul că un candidat care a trimis o aplicație pentru un post vacant și a fost interesat de un interviu este probabil în căutare activă, ceea ce înseamnă, evident, că va participa și la alte interviuri și că este posibil să primească o ofertă în intervalul de timp cât așteaptă un răspuns.

Recomandarea noastră este ca, dacă după două săptămâni nu primești niciun telefon în care să ți se spună în ce etapă mai este procesul de recrutare, să încerci tu să reiei legătura cu recrutorul respectiv și să ceri (evident, politicos) o lămurire.

Data articol: mai 29, 2012

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam